Gå til innhold

Kjøpsråd 740TIC

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

greit nok det, når motoren min var nybyggd, benket vi riktig nok bare motoren, men det er en god del år siden. da lå den på ca 250 ut fra svinghjulet. så jeg er enig med at det kan være rundt 200-220 på hjula, jeg så etter i noen gamle kvitteringer, så viser deg seg at det er montert forsterka råder når den ble overhalt. Jeg snakket med en tidligere kolega av meg, og han fortalt noe av det samma dere sier, at underdelen er dårlige på ET. så jeg har vel hatt flaks med de forige ticene jeg har hatt. Så jeg tar av meg hatten for dette.......

Men det er ikke noe problem å hadde moro med ET motor for det!!!!

90` Vectra 2000 16v

91` Vectra 2000 16v 4x4

96` Combo 1,7 D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som sagt, moderat trimming så holder de langt med normalt vedlikehold.

Skal det trimmes hardere ->220hk bør rådene byttes, eller enklere å bytte blokka til ft/fk.

Har selv hatt 230et @0,9bar 3"eksos, chip og åpent filter, gikk veldig mange km uten problemer (helt til oljereturen ble slått av..)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen modell er s**b'n a? om det er i samme år/pris klasse osm volvoen ville jeg helt klart gått for den! og som andre her har sagt, at det er svake råder i den betyr nada(om du ikke er uheldig da) sålenge du buker litt vett, og ikke skal ha uhorvelig med effekt..

 

*btw, 740 turbo(eller jeg skal vel si 760) var den raskeste serieproduserte bilen i sin klasse når den kom.. om dette stemmer 100% skal jeg ikke si, hvertfall noe jeg har hørt flere plasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen modell er s**b'n a? om det er i samme år/pris klasse osm volvoen ville jeg helt klart gått for den! og som andre her har sagt, at det er svake råder i den betyr nada(om du ikke er uheldig da) sålenge du buker litt vett, og ikke skal ha uhorvelig med effekt..

 

*btw, 740 turbo(eller jeg skal vel si 760) var den raskeste serieproduserte bilen i sin klasse når den kom.. om dette stemmer 100% skal jeg ikke si, hvertfall noe jeg har hørt flere plasser

 

 

Stemmer det, 745 var den raskeste serieproduserte stasjonsvogna da den kom.

 

Men hvis valget hadde stått mellom Saab og Volvo, så ville valget vært veldig enkelt. Volvo for alle penga :)

Du kan ha den veldig mye moro med en original B230ET, den tåler greit en chip og litt ekstra ladetrykk.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart her gitt:)

 

Jeg har vært med på mye rart, men nå har jeg kjørt min b230et med chipp,eksos,filter å ca 1 kg i lade trykk! å sånn har den gått i nesten hele sommer! Ikke noe problem! Åjeg BRUKER bilen min får å si det sånn!

 

Mvh Petter

Volvo 240 Lazer blue

 

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart her gitt:)

 

Jeg har vært med på mye rart, men nå har jeg kjørt min b230et med chipp,eksos,filter å ca 1 kg i lade trykk! å sånn har den gått i nesten hele sommer! Ikke noe problem! Åjeg BRUKER bilen min får å si det sånn!

 

Mvh Petter

 

Som sagt så går dette bra en stund ,men så før eller siden smeller det.. gjelder forøvrig de fleste motorer,de tårler ikke mye om du kjører maks turtall fra kald motor over lengre tid..

 

MR2nytern:

 

om du kjøper bilen, så har du sikkert gjort et ok kjøp. Bare ta deg tid til å kjøre motoren gjennomvarm før du bruker høyrefoten aktivt.. det er smart å holde turtallet under 3000 rpm de første 15 minuttene.. man må ikke se på vanntemp, oljen bruker lengre tid å bli driftsvarm.... Det er dette som er trikset for å få motoren til å leve, samt hyppige oljeskift(10000 km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at man lar motoren bli varm før man bruker høyrefoten, er jo en selvfølge da.. Jeg skifter olje hver 5,000 km.

 

Men i det siste har jeg blitt plaga med at det kommer masse bensin i olja. Tror ikke den greier å forbrenne skikkelig når den er kald.

Går forøvrig ikke på tomgang heller når den er kald.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at man lar motoren bli varm før man bruker høyrefoten, er jo en selvfølge da.. Jeg skifter olje hver 5,000 km.

 

Men i det siste har jeg blitt plaga med at det kommer masse bensin i olja. Tror ikke den greier å forbrenne skikkelig når den er kald.

Går forøvrig ikke på tomgang heller når den er kald.

 

der finnes nok av de som har litt vondt for å bevege høyrefoten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så går dette bra en stund ,men så før eller siden smeller det.. gjelder forøvrig de fleste motorer,de tårler ikke mye om du kjører maks turtall fra kald motor over lengre tid../QUOTE]

 

Dem som kjører motoren sin hard før den blir var ber jo om motor ras!

Som det blir sagt i hele tråden her så har alt dette med velikehold å gjøre!

Volvo 240 Lazer blue

 

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår