Gå til innhold

basselement til 5000kr

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor ikke to stk MT15? :D

 

altså skal bruke maks 10.000kr til sammen på subb :D

 

Blir det for villt å kjøpe en 18" til 10.000kr? :wonder:

 

edit: Må vel være feil pris på Resonant Engineering MT18??? (5698kr)

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=morel&subgid=195&gid=184

 

Hvis det er riktig pris og det er ok elementer så er det like før jeg smekker på 2 18" ere! :disco

 

2*18" tar MYE plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bambam: Hehe... 2stk. MT15 ja...

Are you sure you can handle it? :P

for meg ville nok 1 ha vært nok... men for all del... 2 stk. kan jo aldri bli dårligere... eller?

 

18" ville nok ha fristet det og hehe

 

Hallo?

Hva er det du driver med egentlig?

Har du slått deg?

Har for lengst skjønt at alt "onkel Pål" har er det beste i verden for deg, men du bør virkelig ikke uttale deg for mye om ting du ikke har peiling på...

De som er nye her kan jo risikere å ta det du skriver for god fisk.

Ikke meningen å være politi her, men noen må jo arrestere deg før du dummer deg mer ut ;)

 

MT er rendyrkede SPL-elementer.

Disse er designet for å spille sinustoner over 40-50 Hz så høyt som mulig, uten den minste tanke på musikk eller SQ.

Selvfølgelig går det an å spille musikk med de, men det er ikke det som er meningen.

 

Skjønner godt at han vil ha et element som spiller høyt, men han burde velge et som er beregnet for musikk.

 

Innenfor RE er SX, MX og XXX mye bedre alternativer!

Dette begynte med et element til 4000,- og nå er vi plutselig oppe i 10000,-?

Uansett er det mye bra man kan få tak i innenfor budsjett.

Ser forresten ikke noen vits i å ha noen som helst MT med mindre man har masse kW tligjengelig, og dette koster penger. Mye mer enn elementene!

 

Dette er noen av de mer fornuftige alternativene du har på listen:

02. KICKER - Solo-Baric 15" L7 4 Ohm DVC

03. MTX Thunder 9500 Dual 4 Ohm 15" 1000 W

11. JBL GTI W15GTIE

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo?

Hva er det du driver med egentlig?

Har du slått deg?

Har for lengst skjønt at alt "onkel Pål" har er det beste i verden for deg, men du bør virkelig ikke uttale deg for mye om ting du ikke har peiling på...

De som er nye her kan jo risikere å ta det du skriver for god fisk.

Ikke meningen å være politi her, men noen må jo arrestere deg før du dummer deg mer ut ;)

 

MT er rendyrkede SPL-elementer.

Disse er designet for å spille sinustoner over 40-50 Hz så høyt som mulig, uten den minste tanke på musikk eller SQ.

Selvfølgelig går det an å spille musikk med de, men det er ikke det som er meningen.

 

Skjønner godt at han vil ha et element som spiller høyt, men han burde velge et som er beregnet for musikk.

 

Innenfor RE er SX, MX og XXX mye bedre alternativer!

Dette begynte med et element til 4000,- og nå er vi plutselig oppe i 10000,-?

Uansett er det mye bra man kan få tak i innenfor budsjett.

Ser forresten ikke noen vits i å ha noen som helst MT med mindre man har masse kW tligjengelig, og dette koster penger. Mye mer enn elementene!

 

Dette er noen av de mer fornuftige alternativene du har på listen:

02. KICKER - Solo-Baric 15" L7 4 Ohm DVC

03. MTX Thunder 9500 Dual 4 Ohm 15" 1000 W

11. JBL GTI W15GTIE

 

 

Mvh

Stian

 

Så du mener at 2 stk. MT ikke er noe vits i det hele tatt å spille musikk med?

Vet at det er SPL elementer men Selvfølgelig går det an å spille musikk med de, selv om det er ikke det som er meningen. Det er ikke meningen å bruke 4 forskjellige merker til ett 3veis system heller men jeg har prøvd det og jeg .. og det funket fint.. (innmari god sammenligning sant?)

Hvor dårlig kan det bli.

Og Pål har veldig lite med dette å gjøre for jeg har veldig lite med han å gjøre faktisk... Jeg går andre veier basert på alt annet enn Påls produkter.

Så vennligst prøv å unngå å dra han inn her da han personlig aldri har hatt noe med mine tanker om RE å gjøre. Onkel Pål og hans boller er bare ett artigt påfunn som desverre ikke er morro lengre.

 

Jeg liker RE... jeg liker Morel og jeg er meget åpen ovenfor USAmps foreksempel. Jeg har prøvd de fleste merkene Morel fører så derfor jeg kan anbefale endel av de.

 

Er ikke 6500w rms greit til 2 MT15?

JA jeg ville nok ha vurdert XXX fremfor MT men budsjettet på 4-5000kr er det jeg tenkte på.

 

Men selvfølgelig... OM budsjettet ruller oppimot 10 000kr for element bare så kunne jeg godt ha sagt XXX jeg hvis RE var det åpenbare valget.

 

Nå har jeg sagt mye dumt igjen... beklager så mye.

 

Dammed:

Prøv å få testet (lyttet) noe av forslagene før du handler noe. For 10k er det fort gjort å føle seg litt snytt vil jeg tro... hvis det ikke fungerer slik du ønsker.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Steve Meade spilte vel musikk med sine 4 MT18 :D

 

:hvaskjera

Fikk han lov til det?

:P

 

Beklager igjen ovenfor folk som mener jeg er kjøpt og betalt av pål MEN... jeg kan godt si det slik at Pål og jeg har en god (sinus) tone og jeg vil gå så langt at vi er venner. Men har det noe å si ?

Selv om jeg og Pål deler en interesse for lyd, peppes pizza, boller og div. så betyr ikke det at jeg påstår at jeg ville ha valgt tilfeldig ett av merkene han fører basert på at han er en fin fyr og at han kan faget bedre enn meg.

Jeg har så og si NULL peiling på 90% av det folk snakker om her til tider men jeg vet hva jeg har hørt og hva jeg mener er bra (som i personlig erfaring) og mine diskusjoner er som regel lagt til grunne for nettopp den biten.

Og jeg fokuserer mye (kanskje litt for mye) på pris v.s det man får.. noe jeg vil si MANGE av forhandlerne her ikke kan si de gjør ovenfor kundene...

 

Har endelig fått lurt en bekjent å prøve dette:

Morel Pulse 6. 6,5" 2-way system. 2 stk

US Amps XT2000D

US Amps XT1600.4 4x100 watt RMS

Resonant Engineering SE12 2 stk

Så da får jeg funnet ut av det jeg lurer på med USAmps og SE serien.

 

:)

 

Som jeg sier til trådstarter så sjekk om du får prøvd noen av merkene du blir anbefalt her... for som sagt... er snakk om endel penger her etterhvert og da vil jeg nok vite sikkert at jeg liker lyden i det jeg kjøper før jeg drar visa'en.

Forumet her representerer fryktelig mye synsing og diskusjoner ang. hva er bra og hva er best osv... og er ikke alltid like lett å bli klok på. Derfor vil nok mitt beste råd i ALLE situasjoner være som nevnt ovenfor.

 

Kan jo og anbefale Hertz da.. da er det vel noen her som blir fornøyd.

Jeg liker jo Hertz og jeg... tror du pål blir sinna på meg nå?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at 2 stk. MT ikke er noe vits i det hele tatt å spille musikk med?

QUOTE]

 

 

Jeg har prøvd å lete det opp igjen, en uttalelse fra en av sjefskonstruktørene om at man nærmest måtte regne med at spolen subbet borti polplatene pga. snevre tolleranser på MT.

Så nei, jeg vil anta at de ikke er til å spille musikk på.

Og i alle fall ikke når RE har så mange andre bra elementer til å gjengi musikk med.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at 2 stk. MT ikke er noe vits i det hele tatt å spille musikk med?

QUOTE]

 

 

Jeg har prøvd å lete det opp igjen, en uttalelse fra en av sjefskonstruktørene om at man nærmest måtte regne med at spolen subbet borti polplatene pga. snevre tolleranser på MT.

Så nei, jeg vil anta at de ikke er til å spille musikk på.

Og i alle fall ikke når RE har så mange andre bra elementer til å gjengi musikk med.

 

Mvh

Dag Johansen

 

Ok... men da ser jeg det som en selvfølge at de som selger RE MT setter det som en tilleggsopplysning på info om MT at det ikke er til å spille musikk med.

:)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår