esbandos Skrevet November 12, 2006 Rapporter Share Skrevet November 12, 2006 Hei. Trenger hjelp med bytte av register reim på en Serena 2.3D.. Noen som har gjort dette før? Har fått av reima, men finner ikke alle merkene på hjulene, og vet ikke hvor merkene jeg har funnet skal stå hen heller.. Finnes det forresten en reperasjonshåndbok til denne bilen? På nettet.. Håper på raske svar.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 hadde vært greit og satt den på merkene før du tok av reima..!! eller lagd egene merker.. Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 Lag alltid egne merker, stol aldri på merker du har lest du skal finne eller noe du kansje troor er et merke:P Det er mine erfaringer i vertfall! Kjenner du noen på et verksted kan du kansje få han til å skrive ut tegninger over registeret... Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Var ikke jeg som skrudde det av... skal bare montere det. :p Men har fått på reg.reima nå. den er 99% rett.... er viftereimene jeg sliter med nå. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 en tomelfinger regel er å stille inn på ød (øvre dødpunkt)¨på nr 1. ta av ventil kåpen og still inn kammen slik at sylinder 1 veksler, når denne er i ferd med å veksle så er den stillt inn. finner du ingen merker på D pumpa så prøv den, starter den ikke så stiller du motoren inn, tar av reimen igjenn, drar motoren en omdreining rund og setter den på ød igjenn, sett på reima, stram, og prøv igjenn, da skal den starte. en annen ting. tror det skal være et merke på D pumpa også, er ikke sikker men. noen ganger så har du også merker på reim kåpa, så den må settes på for å se dem. noen har også merker på svinghjul. noen merker er det altids, deg er bare det å finne dem :) Eller gjør som Potato sier, lag et par meker selv etter ød. Men prøv å finn dem, det er litt viktigt ettersom du må dra et par runder for hånd for at reima skal strammes/sette seg riktig. og det gjelder både for automat og manuell strammer. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Alle biler har en eller anna form for merking og/eller låsing. Går du ut ifra ventilveksling for instilling er det lett å få noen tenner feil pga utvekslinga på kam&kamhjul(liten/stor). Å stille dieselpumpa på "feelingen" er som regel bortkasta,millimeter=grader på de så derfor er det nøye å være presis. Er pumpa feilinnstilt får du enten kun periodevis start når du drar den på starteren,eller dårlig drag ved mindre feilinnstilling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Alle biler har en eller anna form for merking og/eller låsing. Går du ut ifra ventilveksling for instilling er det lett å få noen tenner feil pga utvekslinga på kam&kamhjul(liten/stor). Å stille dieselpumpa på "feelingen" er som regel bortkasta,millimeter=grader på de så derfor er det nøye å være presis. Er pumpa feilinnstilt får du enten kun periodevis start når du drar den på starteren,eller dårlig drag ved mindre feilinnstilling. Ventilveksling er en gammel og sikker metode, det skal litt til for å få "noen"tenner feil her for å si det slik. Og skulle reima bomme en smule noe jeg ikke tror den gjør så stiller du den inn slik at reima treffer nærmeste spor. hvis du veksler den riktig så skal reima treffe. dette har jeg gjort mang en gang, har ikke klart å bomme ennå :) Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.