Gå til innhold

Gode selvvaskanlegg i Tønsbergområdet

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Regner med de fleste har sett alle selvvaskanleggene som har poppet opp det siste året rundt omkring i landet..hehe.

 

For tiden så bor jeg i Notodden i hverdagene, og der har de et selvvaskanlegg (bak Ford for de som er kjent) som er utrolig bra. Avfettingen er kjemisk skum som funker veldig bra, og skumbørsten er ikke bare en daff spytteklut som på mange andre steder, den spruter ut skikkelig med såpeskumvann mens du fører den over bilen. I tillegg er det ikke særlig dyrt!

 

Finnes det noe selvvaskanlegg i Tønsbergområdet som er like bra? :) Vaska på Statoil på Sem her i går og det er det mest rævva jeg har vært borti, enda jeg brukte skumbørste osv var bilen møkkete etterpå. Var såvidt det kom såpe ut av den børsten :shake Har heller ennå ikke finni noen anlegg rundt her som har den gode avfettinga.

 

Noen som veit om noen bra steder?

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med de fleste har sett alle selvvaskanleggene som har poppet opp det siste året rundt omkring i landet..hehe.

 

For tiden så bor jeg i Notodden i hverdagene, og der har de et selvvaskanlegg (bak Ford for de som er kjent) som er utrolig bra. Avfettingen er kjemisk skum som funker veldig bra, og skumbørsten er ikke bare en daff spytteklut som på mange andre steder, den spruter ut skikkelig med såpeskumvann mens du fører den over bilen. I tillegg er det ikke særlig dyrt!

 

Finnes det noe selvvaskanlegg i Tønsbergområdet som er like bra? :) Vaska på Statoil på Sem her i går og det er det mest rævva jeg har vært borti, enda jeg brukte skumbørste osv var bilen møkkete etterpå. Var såvidt det kom såpe ut av den børsten :shake Har heller ennå ikke finni noen anlegg rundt her som har den gode avfettinga.

 

Noen som veit om noen bra steder?

 

mvh

 

Hei du!

 

var vel du som var innom (statoil sem)med notodden vgs, transport utdanning jakka på fredag(el var det lørdag??) var det vel...?Synes vaskeannlegget funker meget bra jeg men,kan ha noe med at jeg låser meg inn å stiller inn så jeg har uendelig med tid...(hehe)Men kjerra blir alltid strøøøken etter en runde i selvvasken.

 

Som du sikkert veit,rundt bø og notodden er det selvvask på så å si alt av bensinstasjoner.Heromkring er selvvask skjeldent.Trur nesten ikke jeg har sett andre enn den på sem, har et vaskeannlegg i parkeringshuset til farmannsstredet,men der må du kjøpe no kort.

 

Blir det Hellbillies på kroa i bø 17/11 da?hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

var vel du som var innom (statoil sem)med notodden vgs, transport utdanning jakka på fredag(el var det lørdag??) var det vel...?Synes vaskeannlegget funker meget bra jeg men,kan ha noe med at jeg låser meg inn å stiller inn så jeg har uendelig med tid...(hehe)Men kjerra blir alltid strøøøken etter en runde i selvvasken.

 

Som du sikkert veit,rundt bø og notodden er det selvvask på så å si alt av bensinstasjoner.Heromkring er selvvask skjeldent.Trur nesten ikke jeg har sett andre enn den på sem, har et vaskeannlegg i parkeringshuset til farmannsstredet,men der må du kjøpe no kort.

 

Blir det Hellbillies på kroa i bø 17/11 da?hehe...

 

Halla, var meg ja! :D Hehe! Det der med å ha uendelig tid hørtes digg ut, og siden du er inne på det så var det jo vaskekø bak meg òg så stressfaktor er nok også årsaken til at det ikke blei reint, jeg testa nemlig anlegget en gang til i dag etter at jeg skreiv her, og resultatet var mye bedre :P Men den bak Ford i Notodden er bare sykt digg hehe. Men som du sier er de vel lenger framme med det oppi her kanskje :P

 

Og er mæxx klar for Hellbillies fy fa*%n det er rått!!! Haha! Serri berri! Aldri vært på fylla i Bø før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen som i det hele tatt tør å bruke børsten på lakk? :O

 

Får meg bare ikke til å gjøre det med tanke på hvor mye den er i bakken...

 

Den er ikke så ille som folk skal ha det til. Er du i tvil om den er møkkete går du bare over med håndflata og kjenner om det ligger noe dritt på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla, var meg ja! :D Hehe! Det der med å ha uendelig tid hørtes digg ut, og siden du er inne på det så var det jo vaskekø bak meg òg så stressfaktor er nok også årsaken til at det ikke blei reint, jeg testa nemlig anlegget en gang til i dag etter at jeg skreiv her, og resultatet var mye bedre :P Men den bak Ford i Notodden er bare sykt digg hehe. Men som du sier er de vel lenger framme med det oppi her kanskje :P

 

Og er mæxx klar for Hellbillies fy fa*%n det er rått!!! Haha! Serri berri! Aldri vært på fylla i Bø før :D

 

uendelig med tid er helt topp;) Har ikke fått testa den bak ford i notodden, må kanskje d ein dag.bra bilen blei bedre idag da!;) Ja så du skal på Hellbillies i Bø du au altså!?Jeg er ikke så ofte ute i Notodden, bare på blues`en å når det ellers skjer noe. Va syyykt med biler der for 2mnd siden ca.Var et par konserter der på ein lørdagen,gata var stappfull.Gøy det.Men Bøgata e bære, hater brosteinen i Notodden.Den e attpåtil freda,så de kanke fjerne den!hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvvaskeanlegg ja, der er det mye rart ute å går

 

Er flott med alle det plassene som har poppa opp hos statoil og slikt, men et par ting irreterer meg, og det er å stå der å vaske i - grader er ikke vellyket iomed du står i fri luft. Synes også at det er litt for mye luft og litt for lite vann på disse anleggene, Billig å vaske der, joda, det er det. Og funker greit hvis bilen ikke er serlig møkkete...

 

Det som er kjipt, er at det ikke er rein såpeskum eller bilshampo du får ut når du vasker, er alltid avfetting i blandinga uansett, noe som er kjipt får gutter som har nypolert og voksa bil...Da avfettinga tar meg seg voksen.

 

Driver selv mitt eget bilpleie firma, og tenker tanken med å starte opp et selvvaske anlegg her hvor jeg holder til, og da med det jeg anser som viktig i et selvvaskeanlegg.

Det betyr oppvarma hall med god plass, skikkelig høytrykkspyler anlegg, bilshampo dispenser og mulighet får å fylle opp bøtta med vann og såpe, så man slipper avfetting hver gang.

Skal også være tilgang på en vannslange så det er mulig å få spylt av igjen resterende såperester som man ikke får av med høytrykk...

 

Vel, det er slik jeg ser den ulitmate selvvaskehall...

Men inntill da, så er jo de anleggene rundt om bedre enn ingen ting, får så lenge man holder seg unna børstemaskiner og de børstene som er på selvvaskeanleggene, så er det sjangs får å få bilen rein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår