Gå til innhold

Audi S4 2.2T eller 4.2 V8?Hva er best?

Ranger emnet


Finnovefinseth

Anbefalte innlegg

Da får du skrike ut en dag du er ute å kjører. Vi bor jo ikke langt unna hverandre og jeg har en S6 4,2. Morro med flere "like" biler i omerådet.

Det skal jeg gjøre! Ja moro når flere har samme bil.Jeg kommer på de fleste biltreff fremover også, så da er det bare å se etter bilen min, eller en lilla volvo 850 t5r (broren min)er noen ganger med han.

Jaguar X-Type

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at på V8motorene i S4 fra før 95 er skikkelig crap? Oljeforbruk, og alt muligrart? Men, om du får tak i en 95modell er motoren ganske så mye bedre?

 

Lenge siden jeg har interessert meg for dette, men jeg synes jeg husker det slik at 93mod motoren var skikkelig dårlig, 94 var litt bedre, men enda ikke helt bra..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorene er LANGT fra crap. Men frem til 95 var det dårlig legering i sylynder veggene som gjorde at bilen brukte olje. Bare å være flink til å etterfylle det. Ikke spes miljøvenlig eller økonomisk men motorene tusler å går bare du husker å ha nok olje.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at på V8motorene i S4 fra før 95 er skikkelig crap? Oljeforbruk, og alt muligrart? Men, om du får tak i en 95modell er motoren ganske så mye bedre?

 

Lenge siden jeg har interessert meg for dette, men jeg synes jeg husker det slik at 93mod motoren var skikkelig dårlig, 94 var litt bedre, men enda ikke helt bra..

jeg har ikke hatt noen problemer med min motor så langt...oljeforbruket er også rimelig normalt...Jeg har 94mod v8...

Jaguar X-Type

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg prøvde begge motorene før jeg bestemte meg. Prøvde en S6 2.2 trimmet til rundt 300hk, prøvde så en S6 4.2 med ~300hk, og da var jeg forelsket! Valget var soleklart, det ble V8'ern ;) Begge bilene var manuell. Ingenting slår lyden av en buldrende sint V8.

Og det konstante draget så fort du rører gasspedalen får man aldri i en turbobil. Om man kan trimme 2.2 litern til nesten uante krefte bryr meg lite. Lyden av V8'ern kommer foran det meste. Også går V8ern mer enn godt nok for min del. 100 klarer den på i underkant av 6 sek.

 

Normalt olje forbruk på V8'ern er < 1 liter pr/1000km i følge boka. Min er godt innenfor dette med ca 230' km på tellern. Peilet pinnen etter ca 1200km, og da hadde oljen synket til halveis ned på pinnen.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører S6 2.2turbo automat. Chippet og map sensor så de sier det skal utgjøre 303hk, men vet ikke hvor bra det stemmer da.

Men en ting er sikkert, det er ikke en kjedelig bil

 

Viss det er satt i mtm303 chip i den så varer nok ikke den kassen din lenge... ''Automatchipper'' er begrenset til rundt 260hk da disse kassene er crap og tåler forholdsvis lite moment.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er satt i mtm303 chip i den så varer nok ikke den kassen din lenge... ''Automatchipper'' er begrenset til rundt 260hk da disse kassene er crap og tåler forholdsvis lite moment.

 

Hører folk sier det;p er det mye jobb å bygge om til manuell?

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår