strand00 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Jeg har fått problemer med å starte bilen... Bilen drar rundt på starteren, men tenner ikke. Jeg har gnist på pluggene, har sjekket bensin pumpe, bensinfilter, fordelerlokk og rotor... alt dette virker som det skal. Kan det være coilen? Edit: Det er en Mitsubishi Colt 1.5 1990 model. Jeg har byttet fordelerlokk, rotor og coil i dag men forstatt starter ikke bilen. Motoren gir fra seg ett lite "brumm" innimellom også. Lampen "check engine" lyser også forresten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Kan det være coilen? Jeg har gnist på pluggene Kan jo være en sammenheng her ja :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
strand00 Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Rettelse... Kan coilen levere for lav spenning slik at ikke motoren tenner? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Hvilken bil, motor og årsmodell er det snakk om her? Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 kommer ann på hvilken bil det er snakk om. Prøv med startgass. Starten den ikke da, er det tenning som er problemet. Jeg hadde samme problem med en bil en gang. Da var det for lav spenning på batteriet som gjorde at bilen ikke klarte å starte, satt på startkabler å den startet med en gang, men jeg tror ikke det er problemet her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 jeg kan love deg at selv om det er gnist på pluggen så trenger ikke pluggen nødvendig vis antenne bensinen, det har jeg erfart selv! Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Viss alt dette virker,kan du sjekke grunn instillinga på tenninga. Syl 1 på ØD og vri på fordeler til du får gnist på syl 1. Ellers kan det jo være at registeret ditt ha hoppa.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Jeg har fått problemer med å starte bilen...Bilen drar rundt på starteren, men tenner ikke. Jeg har gnist på pluggene, har sjekket bensin pumpe, bensinfilter, fordelerlokk og rotor... alt dette virker som det skal. Kan det være coilen? Har du sjekket at det faktisk kommer bensin fram til dysene da ? Jeg ser du har sjekket pumpe og filter osv, men sjekk at det kommer bensin fram til fuelrail'en... Mvh Ps: Åssen bil snakker vi om ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar1987 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 jeg hadde samme problemet på golfen...fikk gnist, men ikke nok til å starte bilen. jeg skifta fordeler lokk å da funka det fint Siter Life's a bitch and then you die... 91 Audi Coupe Quattro 20v x 86 Golf GTi 16v x 89 Audi Coupe Quattro x 87 Lada 1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
strand00 Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Det er en Mitsubishi Colt 1.5 1990 model. Jeg har byttet fordelerlokk, rotor og coil i dag men forstatt starter ikke bilen. Motoren gir fra seg ett lite "brumm" innimellom også. Lampen "check engine" lyser også forresten... :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balemann Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 få bilen til din lokale mitsu forhandler å les av feilkoder. i nokon tilfelle e styreenheten til motoren svak på disse...men les av feil koder så får ein litt meir å gå ut i frå.. Siter Kjør Hardt, Kjør Stillt, Kjør VOLVO Med Diesel:) Volvo V40 1,9 TDI 2002 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 kansje du ikke får bensin. i sierraen jeg hadde var det ihvertfall en rykksensor som skrudde av bensinpumpa hvis det kom et kraftig rykk (f.eks. ved krasj;) ) der var det bare og trykke på en knapp i bagasjen så funker det igjenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg