er@ser Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Jeg har en ->92 galant som hopper ut av 5. gir. Hva er galt? Er det vanskelig å fikse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 er ikke helt sikker... pleier du å bruke 5 gir ofte?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
er@ser Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Ofte? Hver dag. Litt plagsomt å ligge på ca. 3000 rpm i 4. gir når jeg kjører på motorveiene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 hehehehe, det kan jeg tenke meg ! Jeg vet ikke helt her, men jeg hørte om en merce en gang som hoppet ut av 4. gir hele tiden, der var det girkassa som måtte skiftes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Hørest ut som det er synkroniserings ringene som har tatt kvelden Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Er ikkje synkroniseringsringene som holder den i gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Kjennes det ut som om du får den ordentlig i gir? Når hopper den ut av gir? Mens du holder jevnt pådrag, eller idet du slipper opp/gir på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
er@ser Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Jeg kan kjøre et lite stykke i 5. gir, etterhvert hopper den ut. Turtallet økte da, så jeg regner med jeg hadde litt pådrag da den detter ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Jeg hadde samme problem på Saaben min. Den hoppet altid ut av revers når jeg ga litt pådrag. Bare å sitte med handa på girstanga å holde den på plass. Funker bra det. :) Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
er@ser Skrevet November 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Det funker altså? Får prøve det. Tenkte jeg skulle sjekke oljenivået på girkassen, men finner ikke skruen som skal ut. Jeg fant tappe skruen. Er oljenivå/påfyllingsskruen like stor som tappeskruen? Jeg har en haynes? bok til bilen, men det var ufattelig dårlig forklart hvor denne påfyllingsskruen ligger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balemann Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 girkassene på disse bilene er desverre litt svake,hører du lyd frå kassa? ofte lagerlyd, og aksial slakke på akslingene inni kassa. aksial slakken kan gjør sånn at den hopper ut av gir... desverre en kostbar reprasjon å overhale kassa da.. Siter Kjør Hardt, Kjør Stillt, Kjør VOLVO Med Diesel:) Volvo V40 1,9 TDI 2002 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riskokern Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 fattern hadde samme problemet på bilen sin. Han hadde dårlige motor fester. Bytta festene så var problemet borte... Mitzu har litt kødd med kassene sine ... Siter Japser er bra biler, men faen som dem ruster :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet November 10, 2006 Rapporter Share Skrevet November 10, 2006 Slitte foringer til giroverføringen ville jeg tippet på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 skulle selv til å si motorfester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg