Gå til innhold

Hvem har/Hvor finner jeg H-kam?

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Da prøver jeg igjen, med forbedret topic, og litt mer konkret ang. salgstråd-tullet, Nastyboy.

Jeg bygger en voc bil, og skal ha tak i en H-kam.

Hvem selger en H-kam?

(Og for moderatorer nå som lurer, jeg tenker på steder/firmaer)

Noen nevnte at de slipes på bestilling, hvor skjer dette?

Hva slags emne leverer man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal du kjøpe "ny" kam?? En kam på volvo blir utrolig sjeldent slitt... det er shims'a som blir slitte med tiden. Og er kam'en sliten, så er service-intervallene dårlig fulgt opp hvertfal.

CROSS-LINKING ENGINE TYPE CODES TO CAMSHAFTS

The following engines were fitted with the camshafts listed in the right-hand column:

ENGINE(S)

CAMSHAFT

B21A, B23A & B23E (Canadian 1983 Models, All Other 1984 Models)

A

B21F-5, B23ET

B

B21E

D

B23E (All 1979-1980 Models)

H

B23E (1981-1983, less 1983 Canadian Models)

K

B21F-9

L

B21F-8, B23F, B230F, B230FD, B230FT, B230GT

M

B21FT, B23FT, B230FT

T

B230FX & B230FB

VX (aka VX3)

B200E, B230E

V

Hentet fra http://www3.telus.net/Volvo_Books/engine5.html

Lykke til :)

Edit; Jeg ser jo nå at dette gjelder for de amerikanske modellene... men det hjelper deg kanskje noe. Mener B230E har H-kam orginalt.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kamaksel.no/

de har somregel kammer på lager, men de krever at de får din gammle kam tilbake, de bruker vis disse om emne til nye kammer

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal du kjøpe "ny" kam?? En kam på volvo blir utrolig sjeldent slitt... det er shims'a som blir slitte med tiden. Og er kam'en sliten, så er service-intervallene dårlig fulgt opp hvertfal.

Hehe, det kan være,men hvis jeg ikke får tak i brukt, så håper jeg da at noen selger nye;) eller evnt. "nye"..

Henter meg en B23e fra 1984 i sverige til søndag, som har rullet 126 000, (en hel 245 glt fra 84 faktisk), men som sagt trenger H-kammen. Takker for svar, skal sjekke de aktuelle linkene!

-_Sjakalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, skal du bygge en voc, er det kunn lov til å bruke org deler... IKKE omslipte kammer....

Og H-kam var originalt på B23e motorer i 1979-1980, og siden jeg har fått tak i en B23e fra 1980, fikk jeg beskjed om at det var lov. Trur kanskje jeg får tka i en org. H-kam, som ikke er omslipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider