Session^ Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Jeg har et problem. Da jeg skulle hjem fra trening i dag fikk jeg olje alarm. Greit tenkte jeg og svingte innom en bens... fyllte på 1 liter olje og ingen forskjell. Ga faen og kjørte videre. Kjøre 15 minutter (fortsatt piping) hjem. Rett før jeg var hjemme sluttet den å pipe. Hva kan dette ha seg? Det røyk ikke fra eksosen eller noe... temp måleren fungerer ikke så jeg vet ikke om den ble varm. Kjenntes ikke sånn ut. Hva kan være feil? Kan det bare være det at det tar lang tid før den slutter å pipe? Leste noe om oljetrykksmåleren? Kan den ha dødd? Det er en 1.6 fra 84. Alarmen gikk av i noen få sekunder her og der, men ikke ved sving og brems som ved for lite olje... Bilen hopper litt, men det har den gjort i lang tid å jeg har skiftet reg reim. Lurer på om det er tenninga som trenger en justering. Kan dette ha noe med olje alarmen min å gjøre? En skulle da ikke tro det... Bilen mangler manifold skjold å varmeslange. (Bare ramser opp litt her :fatality: ) Ellers er rotor, lokk, plugger, og ledninger skiftet. Bilen kenguruer bare når den ikke har last, dvs om jeg akselerer går bilen helt fint. Den går ikke på tomgang. Som dere ser dreier det seg egentlig om 2 problemer her. Takker som alltid for alle gode råd å vink :) Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw2_prosjekt Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Dette har skjedd på begge 84 modellene jeg har hatt. da var det følerne som kødda. Bytt den på siden av motorblokka og den som sitter på toppen av oljefilteret. Ville gjort det før større prosjekter ble satt i gang:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fremelly Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Byttet oljetrykksføler på min ´84 modell, da ga pipinga seg :) Var også plaget med at den ikke gikk på tomgang, sjekk vakumslangene som går inn og ut ifra forgasseren, der lå problemet mitt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg