upin6150 Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Hallaisen gutter og jenter ! Tenkte jeg skulle legge ut litt info og bilder om min a4. Er snakk om en 1996 mod 1.8Turbo Quattro. Har hatt bilen siden jeg var 17,5år og den har gjennomgått litt av hvert, både utseende og motormessig iløpet av de 5åra jeg har hatt den. Styling: - Rieger RS4 Front - Rieger Sideskjørt. - Rieger Hekkskjørt. - Rieger Takivinge. - El.M3 Speil. - Kw Gewinderfahrwerker Justerbart senkesett. - Stabstag i motorrom. - 18"x8,5 Radius m/225/40 dekk. - Tona Ruter fra Sebra Bilglass. - Valsa alle skjermene. - Komplett Skinn Interiør. Motor: - Electromotive Tec3r Datasprut - Electromotive Tec3r Coiler/Ledningsnett - Peter G Grenrør - Ekstern Wastegate ( Tial 38mm ) - Tial 50mm Dumpventil - 3" Ferrita Eksosanlegg fra turbo - Turbonetics E-46 Turbo - Cacthtank i chrom - STORT K/N Filter - Montert rett på Turbo - Siemens 720cc Dyser - Stor Cusom Intercooler - Turbo Timer - Black diamond bremseskiver rundt ( borra og slissa ) - Ferodo 2500 klosser rundt om. - Olje kjølar kit ( Ble bremset hos Bjørnstad Bil til 297 hk på drivhjula og 349,8 hk i motor, men er langt i fra ferdig enda, nye gromdeler er på vei, og skal monteres så fort de kommer i hus. Planen er og stoppe på ca 550hk i motor. Stereo anlegg: - Pioneer Spiller DVD/LCD med 7"Skjerm. - 2x Audison LRX 6.9 Forsterker. - Focal Polyglas Frontsett. - Focal Polyglas til Hattehylle. - Spesialbygd kasse for a4 for 2x12" sub - 2x12" Ground Zero ( nyeste typen ) - 2x Rockford Fosgate kondensatorer. - Ny lakk er komt på - Mingblå Perleeffekt ( med rainbow effekt i lakken - spesialbestillt fra USA ). - Stabstag i motor er pulverlakkert i samme farge som wastegate og dumpventil. Dette skal skje i vinter: - Wiesco Råder ( Bestillt ) - Wiesco Stempel ( Bestillt ) - Porting av topp - Turbonetics E-50 Turbo ( Bestillt ) Har også en 1.8Turbo motor på hånd, men vet ikke helt om jeg bare skal bygge om den motoren, eller ta ut den jeg har og bygge videre på den. ( Kjøpte splitter ny motor for 3 år siden - rulla 43 000km ). Den jeg har får hånd har rulla 128 000km. Kom gjerne med tilbakemeldinger.. tips, ris og ros. :hello: Noen bilder kommer her .. Tatt rett etter lakkering. Kiker dere litt nøye her så ser dere effektlakken, den eksploderer når sola titter frem! Ganske rått synst jeg da :) Er noe gamle bilder, kan fått tatt nye i "vintermodus" i mårra ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Fin bil, motoren høres også grom ut. Savner bilde av motor rommet. Fikser du det? Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandre Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Detta ser gromt ut! Bilde av motor rommet ja ? :D Siter - 92 Audi S4 2.2 Turbo x 98 Audi a4 Avant 1.8 TQBilstereo prosjektSolgt x 90 Audi 90 coupe 2.3 Solgt x 91 Lada samara 1.3 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
upin6150 Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Fet bil :) Trangt og koslig under panseret ja, søt liten turbo ;) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
upin6150 Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Ja, er ganske trangt om plassen ja ! Har vært plaget litt med at bilen fjusker fælt på høgt turtall siste tiden, så da tok jeg turen til Bjørnstad Bil igjen og planen var å bremse den, men når jeg kom opp dit fikk jeg vite at lamdasondane på bremsebenken deres var gått i stykker, så da tok de turen ut med bilen på vegen og kobla til datan, og da fant de ut at coilene ga ut for lite spenning. Skifta alle coilene for en stund siden, men det hjalp lite. Men gutta der oppe fant raskt ut hva problemet var og satt i gang å bygge om til Electromotive Tec3r coil kit. Og nå funker alt perfekt, og bilen fikk til og med bedre respons en forige gang jeg bremset den. turbotrykket kommer på 2800omdr nå og drar helt ut til 7500omdr !! Anbefaler de gutta på Bjørnstad Bil, dem kan sakene sine og utfører UTMERKET service! Et lite bilde av pluggledninger : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phlips Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 sykt fet bil! bytte? hæhæ:P ;) Siter Audi A4 1,8 Turbo Quattro! OJEOJE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 ikke galt detta Karl :) Få ut noen bilder av gamle-bilen da (les forrige stuket ditt før motorprosjekt, med dem gamle felgene+++) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spiffo Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Rå bil. Men var det ikke du som hadde den til salgs for en stund siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
upin6150 Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Hehe, takker :) Nja, bytte ? skeeeptisk. Men alt er til salgs for rett pris :D Jo, var til salgs for ei stund siden. Men bestemte meg for å gjøre ferdig planene den gang, også har det bare ballet på seg enda mer, og jeg er langt i fra ferdig enda ! :) Men planen er å ha den 110% ferdig til sommern igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spiffo Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Hehe, takker :) Nja, bytte ? skeeeptisk. Men alt er til salgs for rett pris :D Jo, var til salgs for ei stund siden. Men bestemte meg for å gjøre ferdig planene den gang, også har det bare ballet på seg enda mer, og jeg er langt i fra ferdig enda ! :) Men planen er å ha den 110% ferdig til sommern igjen. Hehe, skjønner. Var VELDIG nære å kjøpe bilen din hvertfall :) VACN medlem også eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
upin6150 Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Ja, er medlem der også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngveh Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 sykt herlige bil det der !! Har du noen bilder av anlegget eller? Keep up the good work ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
upin6150 Skrevet November 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Takk for det :) Anlegget har jeg ikke fått gjort så utrolig mye med, men har fått montert det på en helt OK måte inntil videre. Må få lagt litt planer om hvordan jeg skal bygge det. Kom gjerne med tips om div bygging ! Det setter jeg stor pris på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet November 8, 2006 Rapporter Share Skrevet November 8, 2006 Jeg driver og planlegger bygging i min bil. Vurderer å montere et par subber i hattehylla og utvide midtkonsollen fra dashboardet og bakover (kvitte meg med midterste setet bak). Også no fancy glassfiber greier bak i bagasjerommet :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg