Gå til innhold

Sugekopp: TOYOTA MONSTERLUX prosjekt

Ranger emnet


sugekopp

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Istedet for å lime på slike glassfiber bredder saker som de fleste har gjort fant jeg det MYE finere å faktisk snitte opp fangern. og heller strekke den ut, deretter sveise og lakkere!!

Bilde010.jpg

 

Bilde012-1.jpg

 

WARN vinsjfanger fra en Jeep wrangler bak!..

P9130008.jpg

 

Også en vinsj mottaker forran!

P9130001.jpg

 

P9130004.jpg

 

Også montert vinsjkurv, så jeg bare hurtig kobler vinsjen forran eller bak om jeg trenger!

P9130006.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til frøken på BT om de måtte bry seg har jeg laga litt avstivere her å der.. som jeg MÅ koble av igjen om jeg skal kjøre i skauen pga flexen!

stabilisator.jpg

 

Bilde009.jpg

 

Bilde010-1.jpg

 

Sist gang vi var ute å kjørte røk jeg 2 stk bolter på styrearma pga store påkjenninger.. dette har vi gjort noe med nå!

Forsterket hele dritten og overhalt forakslen på nytt med nye tetninger og lagere etter som det meste gikk te helsikke pga 2 bolter!.. saker å ting beveger seg LITT mere enn de burde! Faen ikke mange som står opp tidlig på en søndag for å reise på mekanisk verksted for å lage deler.. men HAAVARD er en politelig max mekker! Lager alt jeg har trengt av deler jeg ikke får kjøpt.. eller VIL kjøpe:)

Bilde003.jpg

 

Bilde004.jpg

 

Bilde008.jpg

 

Bilde0122.jpg

 

Bilde0142.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mellom her er det masse saker og ting som har blitt laget og tilpasset og bygd om igejn og blablabla yatta yatta yatta! Mye av bildene er heller ikke i rekkefølge!

 

Men nå synes jeg fan det er på tide med KJØREBILDER!:) En del bilder av både testing av bilen og kjøring/konkuranse/treff vi har deltatt på!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. dæven! ha||on jo! gutten som kan kjøre bil:!) joda du skal være med til vinteren du.. skal få være vinsj hora mi!! Du fikk jo sitte inni bilen å da! men må si jeg likte å høre deg hyle bak på planet!...

 

Du kan da bli litt nervøs av å sitte på du også;)

Om du husker en hvit Hyundai kassebil på gardermoen?

 

Men blir grom dette Robert, godt det kommer noen inn i miljøet der som tør å gasse på litt.

Har vært med Ante og Massey litt, men de tør jo faen ikke å bruke bila!:shake

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS242, JAH FAEN!:) den sure hyndai saken på g-moen. joda.. men jeg var ikke redd pga bakken. heller at du mata på over det kuperte terrenget!med skråning på sia:)hehe..

Tro meg.. var klar til å drite i buksa et par ganger på svinndal selv.. satan for noen vinkler jeg var i før jeg ble kjent med bilen. har faktisk vært på 2 hjul. der jeg ikke hadde noen støtte enn felgen som hvilte mot en stein! siden jeg kjører BEADLOCKS kjører jeg kun 2 pund i hjula da er jeg som regel på felgen slik at dekket kan tre seg rundt trestubber, røtter og fjell! og da ser det ut som at jeg holder på å vrenge det av!

 

For dem som vil se flere bilder av konkuransen kan man bare se her;:

http://www.2adept.com/fusion/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=424

 

http://www.2adept.com/fusion/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=425

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEhe.. at den blir brukt ja det er det ingen tvil om.. men i dette tilfelle prøver jeg frem bare å provosere til diverse ting. bare for å se hvordan den oppfører seg.. og den er i grunn ganske stabil! men SLIKT skjer om du kjører 3 giret og clutcher ut! Når den får tak ender man sliK!

 

Bilder002.jpg

 

Bilder003.jpg

 

Bilder004.jpg

 

å jynge den i gang var i grunn vanskelig. for JO fortere du kjører desto mere flexer gummien på felga. og da betyr det at på landeveier som er jævli svingete i en hastighet av 80KM/T må du nesten vri en halv omdr. på rattet istedet for å bare svinge litt som man ville gjort på vanlige lavprofilerte dekk:)

 

Ellers. litt kosekjøring igjen da!

 

Bilder%20062.jpg

 

Bilder%20157.jpg

 

Bilder%20159.jpg

 

Bilder%20166.jpg

 

Man ypper ikke mot en hilux!:)

eiern av denne bilen sa faktisk at han følte seg lurt! at han skulle selge drittbilen han eide og kjøpe seg en hilux istedet! Han mente at han aldri hadde vært borti mere ubrukelig "terrengbil" som en H2 ;)

Bilder%20068.jpg

 

Bilder%20069.jpg

 

Bilder%20070.jpg

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er imponert selv jeg for å si det slik! jeg bare gliste som f på svinndal!

vi kjørte 20 av 21 løyper uten vinsj! kun med sperrer!

 

Mange med vinsj og sperrer klarte ikke å fullføre alle løypene en gang! ga opp etterhvert!

 

Saken var at det var en liten og en stor klasse.. Liten klasse hadde 11 løyper. store hadde 10.. eller omvendt husker ikke. du har 6 timer på deg!

Jeg kjørte da store klassen, og når jeg var ferdig med alle mine kunne jeg kjøre de små løypene for å samle poeng!

 

og da så vi tydlig forsjell! jeg kjørte ingenting annet enn kun tomgang! lot bilen krabbe på egen hånd. mange holdt bare gassen i bånn og håpa på det beste. endte med å aldri hverken komme opp eller fullføre.. pga ødleggelse av bilen! mange løyper som heller aldri ble tatt av andre. fordi gutta var redde for å dele lakk:) haha

 

Men vi så god forsjell på toyotaene i forhodl til JEEP ... de sleit fælt pga. lengden på bilen. for kort. kommer aldri opp lange bratte bakker!

 

Fant 2 småklipp på nettet!: Fy faen her var det trangt! tokk hele sia mi fra a stolpa og frem til baklykta i treet!

http://video.google.com/videoplay?docid=8753897288845800375

 

bading:) husk at MIN er høy!.. her hvor jeg hadde vann til panser hadde mange på innsiden av døra si..

http://video.google.com/videoplay?docid=2873147530251010998

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår