Gå til innhold

Problemer med dugg på rutene vectra a

Ranger emnet


derrick

Anbefalte innlegg

du og har problem med det ja.. null filter..

har merka det no i løpet av hausten, mistenker klompluft ned i vifta, trudde først det var lekkasje i varmeregisteret for det lukta litt rart men ikkje altid, og eg trur ikkje det har minka på kjølevæska.

 

er det konstant dogging eller berre til motorn/kupeen er skikkelig varm? det går over etter ei stund med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e vist ikke aleina om det problemet nei...

har en 93mod som dogger som f....! har gått over nesten hele bilen for å finne hvor det lekker.. har tatt takluka, men har mistanke om at det lekker fra den fremdeles. skal ta den pånytt når jeg får tid.

ingen andre som har erfaring med at takluka lekker eller at dreneringa derfra er tett?

 

post gjerne!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer som regel av fukt i bilen, må bare tørkes ordentlig. Mye som kan gjøre dette. Det jeg mente med teppe er at du må løfte på den gråe/sorte stive teppet og kjenne på skumgummimatta som ligger under dette foran fra torpedovegg og til forseter. Denne bruker å trekke vann viss den får mulighet.

 

Takluke: Takluka har drenering i hvert hjørne, fire slanger som går ut. To går rett ned i kanalen (de foran) og to går ut bake i bagasjerommet. De to i bagasjerommet går full av dritt i utløpet, dra opp disse og rens for skitt.

Enkel guide: http://www.calibra.no/howto.aspx?id=17 <-- fremgangsmåte, plassering og funksjon er samme selv om det er calibra. eneste du ikke har er dreneringen for bakluka bake.

 

Rundt varmeapparatet. Foran i motorrommet under plasten rundt viskerene når du kupevifta. Denne suger inn luft forfra. Noe vann kan komme inn her men skal renne ut gjennom en dreneringsslange nede i motorrommet på torpedoveggen. Denne kan og gå full av dritt, anbefalt er faktsik å kappe av litt nederst på denne pølsa for å unngå dette. Er den tett renner det over og inn rundt kupevifta og ned i dørken på bilen og blir sugd opp av denne skumgummimatta. Guide med mere info: http://www.calibra.no/howto.aspx?id=13

 

Hvis det ikke er noen av disse problemene må du nesten sjekke alle gummihettene sitter på plass i dørken av bilen. Kanskje lettest å se fra under bilen.

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår