Gå til innhold

Hjulmuttre til 740, hvilkne gjenger? Dempere til 740 turbo?

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

Har gule koni på min. er som å kjøre gokart =) så kan anbefale gule koni. husker ikke prisen eksakt, men det var ca 5500 på mekonomen. krenger ikke så veldig mye, men har lyst til å sette på Turbo kreningshemmer'n:driving

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du senket bilen? da må du ikke finne på å kjøpe "vanlige dempere"

 

jeg senket bilen ifjor. satt på nye Monroe dempere. nå i våres var dem blåst alle sammen....holder ikke mål. jeg kasta hvertfall penger ut av vinduet. hadde rett og slett blitt sprengt tenker jeg, for det var oljesøl over understell og på dempere......

 

gå for noe skikkelig, som er "beregnet for senka bil" du kommer ikke til å andre.......da ligger den på veien som en fullblods ferrari =)

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han vel ikke senket bilen, og slik jeg forstår det ingen planer om det. Så det er vel originale dempere som er aktuellt. Så vidt jeg vet er det forskjellige dempere på Turbo og GL/GLE, i hvertfall foran. (Uten at jeg skal være for bastant)

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen senking her i gården, jeg håper ihvertfall ikke at den er senket, for det er over 20 cm hra toppen av dekket og opp til hjulbua... :shake

 

utrulig hva en kan få til med 14" og lavprofil:D hehe

 

er forskjellige dempere på turbo og glt, er orginalt 15mm kortere fjører, men om det er noe forskjell av betydning på demperne vet jeg ikke..regner med de bare er litt fastere i fisken..

 

*anbefaler å finne brukte bilstein B8 dempere, de lever nok like lenge og heller lenger enn bilen, og koster ikke så fælt heller brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrulig hva en kan få til med 14" og lavprofil:D hehe

 

er forskjellige dempere på turbo og glt, er orginalt 15mm kortere fjører, men om det er noe forskjell av betydning på demperne vet jeg ikke..regner med de bare er litt fastere i fisken..

 

*anbefaler å finne brukte bilstein B8 dempere, de lever nok like lenge og heller lenger enn bilen, og koster ikke så fælt heller brukt

 

 

Jeg er glad hvis denne bilen her varer i et år eller 2... dekkene som sitter på bilen er 205/60-15, så så veldig lavprofil er det ikke...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

demperene på turbo og GL er prikk like på ettermarkedet hvertfal. Hvis man kikker på SACHS sin original-katalog, så står 740 turbo og GL med samme demperene forran og bak. Så bruk biltema-dempere for alt det er verdt... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår