Sn0mann Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Heisann! Var ute å kjørte med poloen for noen dager siden. Gikk fint å starte den, og kjøre. Men etterhvert som jeg hadde kjørt litt(4min), så kom det en slags ekstrem hvit røyk ut eksospotta(sånn HVIT!!!), samt at bilen gikk litt stusselig når jeg trykket gasspedalen inn. Jeg bestemte meg så for å svinge unna. Da jeg gjorde dette, stoppet hele driten og jeg fikk ikke startet bilen etter denne hendelsen! noen som har peiling på hva det kan være? tenningen går, og bensininntaket er ikke noe feil med...skjønner nada jeg. Noen som har peiling hva denne koslige feilen kan være? Kan det ha noe med den varmegreia som står i forgasseren? eller, noe annet? Bilen det er snakk om : Polo II (1983 modell) 1.1 55hk km : 131.000 Håper noen har peiling -Sn0mann Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Sjekk toppakningen du, er en svakhet. Har selv hatt 6-7 Poloer og byttet 3 stykker. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 vann i oljen.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Men etterhvert som jeg hadde kjørt litt(4min), så kom det en slags ekstrem hvit røyk ut eksospotta(sånn HVIT!!!) Hvit røyk i eksosen, vil si at det er vann i olja.. Ergo gåen topp-pakning.. Sjekk pakningen du. Er mest sannsynlig denne.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sn0mann Skrevet November 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Så det er topp pakningen som er gåen ja? tenkte meg egentlig det. Så det var overflod av oljeforbruk.. Men hvor mye tror dere dette koster på verksted? Noen som har peiling hvorfor luftfilteret mitt plutselig er svart(da mener jeg sVART..). Jeg skiftet dette for ca 1mnd siden :/ og da var det i farge lys :P Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Noen som har peiling hvorfor luftfilteret mitt plutselig er svart(da mener jeg sVART..). Jeg skiftet dette for ca 1mnd siden :/ og da var det i farge lys :P Fordi veivhusventilasjonen går inn i luftfilterboksen. Om du har trykk i veivhuset kommer det mye mer oljedamp inn i boksen og da blir oljefilteret svart av olje. Grunnen til at du har trykk i veivhuset vet jeg ikke. Muligens slitte stempelringer. Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Men hvor mye tror dere dette koster på verksted? :P det koster nok mere en det bilen din er værdt. det billigste er nok bare og bytte motor.. det burde ikke koste deg mere enn 2000 kr. ganske enkelt er det jo også, bare kan kan skru bitte litt bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sn0mann Skrevet November 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 det koster nok mere en det bilen din er værdt. det billigste er nok bare og bytte motor.. det burde ikke koste deg mere enn 2000 kr. ganske enkelt er det jo også, bare kan kan skru bitte litt bil.. har ikke garasje her, er student ved hønefoss, så tviler på at det blir aktuelt Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg