einsereier Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 kan jeg bruke kassa fra 1.3 på 1.8? har søkt men fant lite å ingentng om dette. Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøspøbelen Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 kan jeg bruke kassa fra 1.3 på 1.8? har søkt men fant lite å ingentng om dette. Nei, du kan ikke bruke en 1,3 girkasse på 1,8l motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet November 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 det var no dritt! kan jeg bruke en annen kasse men beholde den overføringen jeg har nå? Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøspøbelen Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 det var no dritt! kan jeg bruke en annen kasse men beholde den overføringen jeg har nå? Du kan bruke alle 020 girkassene til 1,8 motoren, dvs kasser fra 1,5 - 1,6 - 1,8. Du kan også bruke kasser fra Golf II(020):tannløs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Og på firetrinns 020-kassene må du bytte svinghjulshus, eller bruke clutch og svinghjul fra 1,5/1,6 ettersom GTI-svinghjulet er for stort til å gå inn i svinghjulshuset på firetrinnskassa. Dersom bilen din hadde basis 801-blokk (altså 1,1 eller 1,3) vil ikke giroverføringene passe. Disse er vesentlig forskjellig, så du må bytte alt fra og med spaken og framover. Dette passer over fra alle Einsere med 020-kasse (-ett stag som er litt annerledes på biler med femtrinnskasse. Dette kan man i nødsfall lage selv, om det skulle bli aktuelt). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 da bruker jeg heller en av di to femtrinnskassene jeg har liggende. tenkte bare jeg skulle slippe å bytte giroverføring. takk for svar:) Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 da bruker jeg heller en av di to femtrinnskassene jeg har liggende. tenkte bare jeg skulle slippe å bytte giroverføring. takk for svar:) Forskjellen mellom overføringene til fire- og femtrinnskasser er bare ett stag; det som går paralelt med tannstanga med plastkuleledd i endene. Det jeg skrev ang. å bytte alt var dersom bilen din hadde en av de små motorene originalt. Dersom den hadde 827-blokk (1,5L eller større) er det altså bare dette ene staget som er forskjellen. Uansett er alltid ei femtrinnskasse å foretrekke, ettersom de fire første girene har lavere utveksling enn de tre første på ei firetrinns. Den eneste fordelen man eventuelt måtte ha med ei firetrinnskasse (rent bortsett fra tilgangen på nye kasser; det ser visst ut til å aldri ta slutt) måtte være at man må gire litt mindre under aks. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Forskjellen mellom overføringene til fire- og femtrinnskasser er bare ett stag; det som går paralelt med tannstanga med plastkuleledd i endene. Det jeg skrev ang. å bytte alt var dersom bilen din hadde en av de små motorene originalt. Dersom den hadde 827-blokk (1,5L eller større) er det altså bare dette ene staget som er forskjellen. Uansett er alltid ei femtrinnskasse å foretrekke, ettersom de fire første girene har lavere utveksling enn de tre første på ei firetrinns. Den eneste fordelen man eventuelt måtte ha med ei firetrinnskasse (rent bortsett fra tilgangen på nye kasser; det ser visst ut til å aldri ta slutt) måtte være at man må gire litt mindre under aks. har aldri vært større en 1.3 i denne bilen så da må jeg vist bytte hele greia. har girstanga med boksen og stag fremover liggende, så da må jeg bare få tak i alle smådelene da. btw hørte på vw forhandler ang pris på greiene..... shit nesten 4 laken jo!!! Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 har aldri vært større en 1.3 i denne bilen så da må jeg vist bytte hele greia. har girstanga med boksen og stag fremover liggende, så da må jeg bare få tak i alle smådelene da. btw hørte på vw forhandler ang pris på greiene..... shit nesten 4 laken jo!!! Vel, da må du uansett bytte alt, ettersom de originale overføringene til 1,1/1,3 har lite til felles med det du trenger (for å få 020-kassa til å funke, uavhengig av om denne har fire eller fem gir). Dette får du tak i på en høgger. Og om det ikke nødvendigvis står en Golf der så står det alltids en Caddy der. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg