Gå til innhold

Kobble annlegg,hva gjør jeg og hva er feil ?

Ranger emnet


Skipper'n

Anbefalte innlegg

Heisan har et greit annlegg i båten som jeg ikke kobbler opp riktig tipper jeg , eller veit jeg .Har en 4x600 forsterker og en cd spiller , hvordan kobble opp dette med riktige kabler / farger osv . Idag skurrer det og suser på lav styrke og forsterkeren går ikke av når jeg slår av spiller . Har prøvd div råd som jeg har lest her inne , men ikke fått vekk susinga og det knattrer mellom og rett før sangen starter når jeg speller cd plate . Har feite kabler til + - og til høytalere , har xtra - på spiller og forsterker og prøvd å sette - på phonokabelen men lite hjelper .

Kansje starte med hvordan kobble cdspiller og forsterker sammen og sette hoved strømmen , på begge , eller bare en av dem ?

Alle skjønner det er en grønnskalle som skal mekke annlegg nå vel , håper derer for litt å glisa av disse teite spørsmåla , men jeg må spørre skal det bli noe lyd ut av detta .

 

Skipper'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta Audio Out, fra cd-spillern Til audio inn på forstrekern ved å bruke phonokabeln. Så er det mest sannsynlig en tynn kabel imellom Rød/hvit(eller svart/hvit, whatever) på phonokabeln, dette er remote, det er den som styrer AV/PÅ på forsterkern.

 

Susinga di kommer mest sannsynlig av for dårlig jording. Sikker på at du har god kontakt. Joridinga bør heller ikke være over 50 cm lang kabel.

 

 

Nå har ud ihvertfall noe å gå utifra. Funker ikke dette for deg, så få hjelp av en kamerat *tommelen opp* =)

 

En dårlig illustrasjon, laget i paint.

Kobling.JPG

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jording på spiller og på forsterker , prøvd og sette jord på phono kabel som er forslag herfra . Det suser like mye , men skal gå over for ørttende gang idag .Men jeg bruker feil phono kabel jeg da eller , har ikkeno ekstra kabel på den jeg kun en rød/ hvit i vær ende og ikkeno mere.Har jeg missforstått eller ? Har tatt med en fet phono kabel fra hjemme HI-FI annlegget jeg , trudde det var greit eller er det en andre phonokabler jeg skal bruke ? Hehe morro å være grønn , har altid hatt feit annlegg hjemme med bra kabler osv (HI-FI Klubben) den gang jeg holdt på med slikt men bilstereo er vist noe helt anna ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jording på spiller og på forsterker ' date=' prøvd og sette jord på phono kabel som er forslag herfra . Det suser like mye , men skal gå over for ørttende gang idag .Men jeg bruker feil phono kabel jeg da eller , har ikkeno ekstra kabel på den jeg kun en rød/ hvit i vær ende og ikkeno mere.Har jeg missforstått eller ? Har tatt med en fet phono kabel fra hjemme HI-FI annlegget jeg , trudde det var greit eller er det en andre phonokabler jeg skal bruke ? Hehe morro å være grønn , har altid hatt feit annlegg hjemme med bra kabler osv (HI-FI Klubben) den gang jeg holdt på med slikt men bilstereo er vist noe helt anna ja[/quote']

 

 

Nei en phonokabeln er en phonokabeln, men noen av dem som leveres til bil er det styrestrøm kabel i sammens med phonokabeln.

Ikke heng deg så mye opp i fargene da det kan være litt forskjel..

 

Men på spilleren

har du en hovedstrøm kabel, den skal ha konstant strøm (orans) så har du en styrestrømskabel til spilleren den bruker man og koble over tennin så spilleren skrur seg av når man skrur av tenning(rød).. noen har en gul også som er til lys i spilleren.

Svart er - (jord) og styrestrøm bruker å være blå,fra den skal du strekke en kabel bort til forsterkeren..

Er det flere phonokoblinger på spilleren så les i instruksjons boken hva dem anbefaler å bruke..

 

Forsterkeren trenger en + kabel, 1 - og styrestrømen fra spilleren. Så er det phonokabeln som skal gå mellom spiller og forsterker da..

Fra forsterkeren går jo høytalerkabelene. pass på at du kobler fra + ut på forsterkeren og inn på + på høytalerene..

 

 

Er støyen i høytalerene for det om motoren ikke er i gang??

 

Prøv å trekk ut phonokabeln fra forsterkeren å sjekk om støyen forsvinner. vis den ikke gjør det er det enten gårlig joring eller def støyfilter i forsterkeren.

Eller en billig forsterker som bare gir støy..

 

Ikke for å være frekk eller noe men det høres ut som en billig forsterker vis den er opp gitt til 4*600w. det vil si den har ett forbruk på over 200amp.. ikke sansynelig..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår