Gå til innhold

Da var vinterbilen sikra, mikroprosjekt...

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Håper særiøst at dere som kapper fjærer blir tatt av onkel... Er jo rett og slett trafikk farlig dette her. samtidig som at alt av komfort og kjøreegenskaper blir ødelagt.

 

Dere som har såpass billige biler må da ha råd til å kjøpe dere noen skikkelige senkesett til smørgåsene deres?

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har med papirer på 40mm senkesett jeg... Så viser fram det...

Og den konklusjonen dro du ut ifra hva da? Den blir jo ikke dårligere å kjøre hvis du ikke kapper fjærene på midten og setter en halvdel på hver side.

Det er snakk om 2 runder på min, og det blir bedre å kjøre. Hadde jeg tatt 4 ville den nok blitt værre. Hvorfor koste på en bil som jeg ikke har kosta på noe foreløpig? Den kosta 1700Kr, det har den fortsatt kosta. Ikke ei krone mere.

Har en bil som er mindre billig også.. Og den sitter det ett halvseriøst understell på, som også får kappa senkefjærer...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azzido:

Hvor kom det argumentet fra?

Følg med littpå 200 forumet så vil du forstå hvorfor "alle" kapper fjærene.. Når fjærene er like lange som strekningen oslo-gjøvik, da er det på tide å kappe litt å få bilen nedpå bakken, så den faktisk blir litt BEDRE å kjøre.. Btw, HVOR er bildene av doningen?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All senk over 40-50 mm på 240, uten større modifikasjoner av hjulopphenget, vil føre til dårligere kjøreegenskaper.

 

Det at bilen er stiv som faen betyr ikke at den har bedre kjøreegenskaper. Jo stivere bilen er, jo lettere glipper den når man kjører på ujevn vei.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har fått med meg det vce, en jeg kjenner som har forska fælt på dette.... Så skal gi den blåe ett lite oversyn i løpet av vintern...

Jeg har bilder, men da må noen ta de imot på mms og sende de til meg på mail eller legge de ut.. Noen som kan det???

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Ultimate oppskriften på godt veigrep er 3runder foran og 2runder bak. Demperne bør være gode som står på, lavprofilsdekk. Da sitter bilen støpt! D kan jeg skrive under på... er lite med strekker her i nordnorge, mye svinger som er krappe. Har aldri fornt av veien og har kjørt fra mange Japser som skal være så skrytt opp i himmeln når det gjelder veigrep.. Kanskje jeg er en gal sjåfør og kan kjøre svin.. men har aldri blir kjørt fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All senk over 40-50 mm på 240, uten større modifikasjoner av hjulopphenget, vil føre til dårligere kjøreegenskaper.

 

Det at bilen er stiv som faen betyr ikke at den har bedre kjøreegenskaper. Jo stivere bilen er, jo lettere glipper den når man kjører på ujevn vei.

 

Endelig en volvo gutt med litt vett i hode og ser problematikken jeg snakker om!

 

Gidder ikke å diskutere saken, dere skjønner poenget mitt..

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår