Gå til innhold

Skal kjøpe passat, trenger litt tips

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

 

Jeg skal skaffe meg en passat nå, og trenger litt tips ang motor osv.

Bilen skal være av 97mod eller nyere, og helst ikke koste mer enn 90.000,-

Ser at du får litt forksjellige motorer i den prisklassen, 1.9tdi, 1.6, 1.8 osv.. Hvilke av disse vil dere anbefale? vil helst ha noe som ikke er så mye støy i, og være mest driftsikker.

Og er det noe vanlige feil på disse bilene jeg burde være obs på ?

 

Noen som har en grei passat til salgs her kanskje?

Om innbytte skulle være aktuelt, så har jeg en 97mod Polo 6n, 1,4 L :)

 

Alle svar mottas med takk :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For all del ikke kjøp 1.6 liter. Alt for liten, har hatt 1.6 l, og 1.8T, dette er som dag og natt. Turboen er sterk, den drar veldig bra! Men holder sikkert med 1.8 uten at jeg vet noe mer om den. Passat er en veldig bra bil, veldig god å kjøre, men jeg har skiftet mye på min:

Har bilen gått ca 180-190 000 pass på, da er nok ikke reg. reima skiftet, og det kan bli dyrt. På merkeverksted koster dette fra 7 lapper og opp til 10 tusen. Forstilling er dårlig på alle VW, og drivknuter kan også være dårlige. Hjullagerene må du passe på litt, for de kan også være dårlige, hører en pipelyd da. Ellers er det nok generelle små feil, men lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen gått ca 180-190 000 pass på, da er nok ikke reg. reima skiftet, og det kan bli dyrt. På merkeverksted koster dette fra 7 lapper og opp til 10 tusen.

 

Hva mener du med at reg.reim skal byttes ved 180-190 000km?

Reg reim byttes vanligvis ved 110-120 000km.

Når det gjelder prisen så får man sikkert gjort det rimeligere på andre verksted

enn merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel octavia er jo en "passat-light". Mye av de samme delene som

passat har.

Men jeg vet ikke hvordan kjørekomforten er sammenlignet med passat.

 

det er vel en passat med annet skall.

Ble faktisk veldig fornøyd med octavia`n, god komfort, stille og rolig inne i kupeen til tross for 19" felger med lite gummi og senkefjører, stor plass, interiøret ser fint ut, ikke verdens mest utstyrte men holder for mitt bruk, bensigjerrig og ser helt grei ut. Er kjempefornøyd :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår