Gå til innhold

donkelyder fra "motor rommet"

Ranger emnet


roysekk

Anbefalte innlegg

Hei. har en golf 2 1.6, 86 modell. en dag jeg var ute og kjørte så hørte jeg plustelig dunkelyder fra venstre side. men lyden kommer bare når bil'n er varm, men den forsvinner når jeg slipper gassen eller tar inn clutchen. jeg trodde d kanskje var hjullagret som var gåent så jeg skiftet det, og ytre drivknute skiftet jeg med det samme, mæn når jeg skulle teste dette så kom lyden tilbake:S når bilen ble varm:(. noen som vet hva det kan være?

 

takker for alle svar:)

*Golf 2, 1,6L* *solgt*

*Golf 3 GTI* *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. i veit om ei 5 eller (4+E) trinns gir kasse, mæn kan jeg sette på den når jeg har en 4 trinns fra før? er det noe jeg må gjøre utenom å skifte gir kassa for at det skal fungere?:) kan jeg forresten kjøre me bilen slik som den er nå? kan det gå gale? :)

*Golf 2, 1,6L* *solgt*

*Golf 3 GTI* *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. i veit om ei 5 eller (4+E) trinns gir kasse, mæn kan jeg sette på den når jeg har en 4 trinns fra før? er det noe jeg må gjøre utenom å skifte gir kassa for at det skal fungere?:) kan jeg forresten kjøre me bilen slik som den er nå? kan det gå gale? :)

 

Fikk pressa ut lagere alså.. Er vell bare ett stag ekstra som må til? tror Mork har ei 4 trins liggenes.. bare å kjøre det:P kan ikke skje noe verre enn at kassen raser..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et lager i girkassen... Har glemt hva det heter i farten, men jeg er 100% sikker. Lurer på om det ikke er bærelageret det heter..

 

Når du holder clutchen inne, hører du ikke lyden fordi at da står alt i girkassen stille, men når du slipper clutchen, selv om du holder den i fri, går den ene aksenelen inne i girkassen rundt.

 

Utløserlager mener du ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men et spørmsål. kan utløserlagret lage så gale lyd? det skjer for det mæste når biln blir varm, når jeg har kjørt et lite stykke. det donker så gale, akkurat samme lyd som en drivknute skulle ha vært gåent, men den har jeg jo skiftet. syns det er litt domt å skifte utløserlagret hvis det ikke det er gåent sjø, vil være 100% sikker. hehe:) kan det ikke være noe annet?

*Golf 2, 1,6L* *solgt*

*Golf 3 GTI* *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår