Gå til innhold

Saftig regning i posten !!!

Ranger emnet


pettersen

Anbefalte innlegg

Jeg ble anbefalt bilforumet fra en venn av meg som mener folk har kompetanse på litt av hvert. Kjøpte et større anlegg fra USA i fjor hvor selger satte ned verdien på pakka uten at jeg var klar over det. Nå lenge etter kommer det en svær regning i posten med straffegebyr. Jeg ringte og snakket med tollen som mener at jeg er ansvarlig for riktige avgifter som skal betales ved import av varer fra utlandet. Hvorfor sender dere da 2 regninger spurte jeg og fikk da beskjed om at jeg var en av mange som har blitt sjekket og flere skal det bli. Det skal slås hardt ned på dem som jukser på avgifter ved vareinntak til Norge.

 

Mitt spørsmål er om tollerne kan gjøre dette når det er gått såpass lang tid da jeg kjøpte varene? Er det noen som har vært utsatt for det samme? Jeg er ganske sint for denne regninga har jeg ikke penger å betale med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være et helvetes beløp du kjøpte bilstereo for (om du ikke fikk veldig stort straffegebyr i tillegg, da). Siden mva er 25%, mener jeg. Av 20000 er det 5000 minus differansen ift hva du betalte første gang. Klart, det er sure penger, men du har likevel betalt mindre for anlegget enn hva du ville gjort i Norge, eller hva? Regner med du hadde mva i beregningen første gang, selv om det da så klart var fristende å bruke kronene på noe annet...

 

En ting er lovligheten, det lønner seg nok å betale mva i lengden, er jeg redd... :)

 

En annen ting er lovligheten av metodene de (tollvesenet) benytter for å sjekke hva du faktisk har betalt ift. hva som står på fakturaen. Tviler på at de kun har spurt selgeren... Vet ikke hvilken måte de gjør det på, så dette blir ren gjetning, men jeg tror neppe de kan få bankopplysninger uten å innblande politiet?

 

Da en selger jeg kjøpte fra hadde glemt å legge ved dok. på hva som var i esken og hva som var betalt for det, åpnet tolla pakka, og så fikk jeg brev fra dem hvor de lurte på hva varene kostet. Jeg måtte sende dem kopi av kontoutskriften min for å bekrefte hva jeg betalte. Hvis det var tillatt, kunne de jo bare latt være å spørre meg, men sjekket selv hva jeg betalte?

 

Uansett, det lønner seg å betale mva, da. Skjønner ikke vitsen med denne tråden, utover det at du kanskje ville advare andre mot å snyte staten for penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt bilforumet fra en venn av meg som mener folk har kompetanse på litt av hvert. Kjøpte et større anlegg fra USA i fjor hvor selger satte ned verdien på pakka uten at jeg var klar over det. Nå lenge etter kommer det en svær regning i posten med straffegebyr. Jeg ringte og snakket med tollen som mener at jeg er ansvarlig for riktige avgifter som skal betales ved import av varer fra utlandet. Hvorfor sender dere da 2 regninger spurte jeg og fikk da beskjed om at jeg var en av mange som har blitt sjekket og flere skal det bli. Det skal slås hardt ned på dem som jukser på avgifter ved vareinntak til Norge.

 

Mitt spørsmål er om tollerne kan gjøre dette når det er gått såpass lang tid da jeg kjøpte varene? Er det noen som har vært utsatt for det samme? Jeg er ganske sint for denne regninga har jeg ikke penger å betale med!!

 

ble straffegebyren på mere en 25% av det varen kostet?

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble straffegebyren på mere en 25% av det varen kostet?

 

 

helt garantert..

 

Viss du setter inn bakseter i en bil med grønne skilter og blir stoppet så få du ikke bare regningen på differansen mellom grønne og hvite skilter.. får et sinnsykt straffegebyr i tillegg (100 tusner)

 

Skal jo ha en prevantiv effekt.. ikke bare oppfordre folk til å bryte loven fordi det værste som kan skje er at du må betale det du skulle i utgangspunktet

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette her bare for å ikke kjøpe her i Norge.Jaja,kunne ha sagt hva var det jeg sa.Men du har min fulle støtte på att vi bor i den siste kommunistiske stat.

Sendte ett brev en gang,og der manglet det 50.- øre på frimerket.Det ble tatt bildet av brevet som manglet 50.- øre på frimerke og sendt en kopi til meg fra posten.Hvor det stod hva det koster å sende brev.Paragrafer og tull.

Fikk straffe gebyr på 25,50.-,betalte denne og la derretter 50 øre i en konvolutt og sendte dem en kopi av det de sendte meg og skrev, her har dere 50 ørene deres, og håper deres regnskap går opp.

Per....

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og la derretter 50 øre i en konvolutt og sendte dem en kopi av det de sendte meg og skrev, her har dere 50 ørene deres, og håper deres regnskap går opp.

Per....

 

hahahaha... nice!! :hammer

 

det som da virkelig hadde tatt seg veldig ut, er om du fikk brev tilbake hvor de kjeftet på deg da det (så vidt jeg vet) egentlig ikke er lov å sende penger i posten... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår