Gå til innhold

e30 vs. e36

Ranger emnet


Aleksand3r

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har aldri hat 4syl BMW. Så det får en annen snakke om. Importerte meg en 89 mod 325im i 95 og hadde den i 4 år. utrolig vittig bil. Hadde ikke noe kødd borsett fra klokka bak.. forsvant 2 ganger... siste eg vet er den i rogalandsområdet... deretter kjøpte eg meg en 320 e 36 cupe,Det var som og sitte og kjøre i stua,så ja luksus framfor e30.Denne hadde eg i 3 år. dvs 2 eu kontroller og begge gangene måtte eg bytte opphengskuler forran. Vet ikke om dette er vanlig, bil var gjennomsnitelig senka og rullet på 18t, ble montert kuler fra gs og dermed skulle det ikke stå på kvalitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, er vi følsom og såpass lite intelligent at vi ikke klarer å svare med annet enn skjellsord? Påstår du samtidig at e30 er mer sportslig enn e36 da? "oK"

 

eh... e36=luksus? er det lys på men ingen hjemme eller?

 

 

I mine øyne la du mye opp til det selv :)

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 er ikke en luksus-bil. Det er noe alle vet, "e36=Luksus" er noe annet enn "E36=luksus i forhold til E30".

 

Jeg er gjerne ute med på en debatt, men "er du dum" er vel som oftest det siste man burde ty til når man skal diskutere noe.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 er ikke en luksus-bil. Det er noe alle vet, "e36=Luksus" er noe annet enn "E36=luksus i forhold til E30".

 

Jeg er gjerne ute med på en debatt, men "er du dum" er vel som oftest det siste man burde ty til når man skal diskutere noe.

Hvordan man definerer luksus er opp til hver enkelt.

Selv ser jeg på en e36 for luksus, fordi at den er mer lukseriøs enn hva jeg er vant til.

 

De som kjører Aston Martin ser kanskje på Lexus IS200 som lite ulukseriøs som du sier at e36 er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 er ikke en luksus-bil. Det er noe alle vet, "e36=Luksus" er noe annet enn "E36=luksus i forhold til E30".

 

Jeg er gjerne ute med på en debatt, men "er du dum" er vel som oftest det siste man burde ty til når man skal diskutere noe.

 

 

E36 er luksus jo :D den jeg har nå er det cruisecontrol på...vakke det på lexusen :D

 

men ok...luksus...så helt fjææærnt ifra... e36 er nyere enn e30...er vel beste forklaringen...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo hele tiden utvikling, så sier seg selv.

men vil du betale for det?

jeg valgte E30 fordi jeg synes det er en utrolig tøff bil, og fordi prisen passa meg bedre enn E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er saken er at "alle" biler har elvinduer som standard utstyr nå, før var 5 gir noe å skryte av og enkelte hadde "5-speed" på bakluka. Utviklinga er slik at utstyret er lettere tilgjengelig. Derfor vil jeg fortsatt påstå at en E36 aldri har bydd på luksus, og derfor skjønner jeg ikke hvorfor dette er et tema.

 

On topic: Enten er det E30 eller E21.. ferdig med det! :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

japp..helt enig.. har desverre ikke 325 jeg da,, bare en 160hk 320i, men for en bil å kjøre---utrolig gøy ass.. har ikke noe galt å si om e36-- er nok mer fornuftig å kjøpe e36.. men prøve en e30 6``r på vinterføre--- da er du ikke i tvil.. det kan jeg love..

[sIGPIC][/sIGPIC] Bakhjulsstrekker<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er sjarm

og når E36 kom så lurte alle som likte bmw i faan ke bmw har tenkt no.

E36 er ikke lik på utsenet som alle di andre bmw som har vårti laget.

men innvedig så er det ikke store forskjelene i fra E30 til E36.

 

Men som sakt så har E36 problemer med bærekule forran. så der bruker mange E36 eiere å skift bærebruer til E30 sin bærebru siden bærekulene er meire holdbart.

når E36 kom så hadde dem også svakhet på M40 motorene som står i 316/318. Det var feil ballansert vipp armer. så dem kan begynne å tikke veldi fort.

 

Men vist du ville ha meira kjørkomfort så ville jeg heller valgt en E34 foran E36 som ligger i samma pris klasse.

 

Men vist du har tenkt å velge E30 så pass på rust. særlig på dem som er fra 88 mod og ned. i 9/87 så kom den nye karroseriet av E30 som er galvanisert og nye fangere,lykter og ny motorstyring som er meira stabil.

( )Bmw E30 AC S3 (Prosjekt bil)

(X)Chevrolet Astro 4.3i varebil (SOLGT)

( )Ford Sierra 2.0i OHC (Delebil)

(X)Ford Sierra 2.0L Stasjonsvogn (Full coswort styling) (SOLGT)

(X)Opel Ascona C 1.3i (bygget om til Ascona 2.0i) (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp..helt enig.. har desverre ikke 325 jeg da,, bare en 160hk 320i, men for en bil å kjøre---utrolig gøy ass.. har ikke noe galt å si om e36-- er nok mer fornuftig å kjøpe e36.. men prøve en e30 6``r på vinterføre--- da er du ikke i tvil.. det kan jeg love..

 

Hva har du gjort for å få 160hk i E30'n? Ser ikke noe om dette i salgsannonsen din... =S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår