Gå til innhold

Aroid

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Aroid

  • Bursdag 04/05/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    E39
  • Biltype (eks Audi)
    Bmw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    525tds

Contact Methods

  • Bosted
    Nordland

Aroid's Achievements

  1. Jeg trur nok du har fått en bærebru av en E28 med tromler bak. den ser lik ut men den er noen cm bredere en E30. alle E30 bærebruene passer på E30 uansett årsmodel eller om det er skive bremser eller 5bolter. og E36 Comp har også samma bærebruene som en E30 har.
  2. oki. Da kan du kjøp komplett motor og alt som må til for å få en M50,M52 og S50 motor nedi E30 i fra www.koed.dk
  3. Hvorfor ikke en IS motor ut av en E36 318is vist du skal ha en lett motor, sprek og lite vedlikehold den har også register kjede. Vist ikke så kan du går for M20 B25 og B27 som er i E30 fra før. da kan var turbo inn i bilde også. For eks: M10 B18? vet forresten om en m10 som ble bremset til 167hk på 0,6kg og dem motorene kan du lad opp til 0.9bar orginalt. Litt meir bensin så har du 200hk i den. Det masse muligheter her. Du har: M10 B18 Turbo 150hk til 200hk (E12-E21-E28-E30) M10 B20 Turbo 150hk 200hk (E12-E21) M20 B20 til B27 171 til 184hk (E12-E21-E28-E30-E34) M30 B25 til B35 171 til 218hk (E12-E23-E24-E28-E32-E34) M40 B18 IS (E30-E34-E36-Z3) M42 B18 IS 1992 til 1996 140hk (E30-E36) M44 B18 IS 1996 til 1998 140hk (E36) M50 B25 191hk (E34-E36) M52 B25 til B28 170hk til 193hk (E36-Z3-E38-E39) S50 B30 eller B32 286hk til 321hk (E36 M3) M88/3 B35 (S31B35ME) 286hk (E28 M5 og M635CSi) S38 B36 eller B38 315hk til 340hk (E34 M5) M102 B32 eller B34 orginalt med turbo på dem. chip og diverse små ting 0.9bar 390 hk 680 Nm (E23) Vart sikkert litt for masse. men her står det hvor mye hk og hvordan bil det står i. alle dem her motorene har noen satt i eller står i orginalt i E30 som Eks: Hartge,Alpina og Ac snitzer har vært og bygget om.
  4. oki. vist du er ute etter utsenet på motoren som er pakka inn i plastik deksel over alt. M50 motor bruker vell litt over 1liter og by kjøring meir etter som hvor stor motoren er. M50TU så kom det en Update på M50 motoren med vanos 1997 så kom 323i/523i som heiter M52TUB25. 1995 så kom 328i/528i som heiter M52B28. Dem to motorene er beste ut av M50 familien i forhold til bensin og kraft.
  5. starter men en prosjekt tråd om min bimmer. Kjøp bilen for over 2år siden da var den helt orginal. Det som har vårti gjort med bilen hit til er: lakert i 2005 i oktober Valset ut alle hjulbuer Bakfanger M-Teck 2 M3 spoiler med justerbar fleps Baklykter Bakrute senker Frontfanger med AC Snitzer S3 Hvite blinklys med USA utgave med orangelys. Hovedlykter Angel Eyes med Xeon lys 6000k Nytt interiør sport skinn seter med varme seter. Nytt ratt M-teck ratt. den andre var utslitt. Nytt carbon interiør ved innstrument pannelet. Bygget om til El vindus heis. Sentral lås. Overhalet topp. Ny cluth og lager, motorfeste, girover føringer, Hardyskive og Simmering bak på girkassen. Ny cluth pump hoved pumpa og slave pumpa. Ny Hovedbrems sylinder Ny bremscalipper framma med nye klosser og slitasje vasler Litt bilde av bilen: Her har AC S3 fronten kommet på. Her har Angel Eyes kommet på med xeon lys 6000K Liten rein gjørings rundet i bagasjerommet: Kommer meir etter vært. Har enda masse igjen etter planene mine. -Nytt anlegg -Ny Motor. skal ha M30 B35 motor på 218hk -Nye felger -osv
  6. sånn ser bunnpanne ut til M51 motoren ut: og sånn ser det ut til M50
  7. Er det her en M20 motor eller M50? M50motor har 6coiler og der går det ikke ant å ta feil. Høres ut som bilen din går i nød program da får du ikke meir 2500/3000rpm Da kan det var LMM Hvis du holder LMM med kontakten mot deg er pos 4 3 2 1. 4:godsforbindelse=0V 3:spenningstilførsel=5V 2:tomgang=0,5-1,5V max turtall=4,5V (multiplugg skal være tilkoblet, alle testing foregår med tilkobling til jord. For testing av potensiometer =2 skal verdiene være glidende: gå jevnt fra 0,5 til 4,5 når du beveger klaffen inni LMM) sjekk at "klaffen" har en jevn glidende bevegelse, hvis ike kan du rengjøre med løsemiddel.
  8. www.motortechnik.no www.gsbildeler.no www.koed.dk
  9. E30 320i har ikke skive bremser bake uten om E30 stasjonsvognen. E30 Cupe/sedan 316/18/20 har tromler bake E30 Stasjonsvogn 316 til 325 har skiver E30 Cupe/sedan 323/25/27E har skive bremser orginalt. M50 motor i en E30 så bruker dem orginale motor feste av E36. Og hvorfor M50 B25 motor i en E30? Og hvorfor ikke M30 B35 som har 218hk og masse meir dreimoment? M30 B35 kom også orginalt i E30 fra Hartge H35 og Alpina B6 med den motor typen men dem hadde 261hk da. M50 motorene er ikke noe særlig billig i drift i forhold hk dem leverer ut. Vist du skal ha en M50 motor skal var billig i drift så må du nesten velg M50TU eller M52 motor. Aroid
  10. Aroid

    M tegn!

    For en som har peiling på bmw ser fort at det er en m-tech bil eller ikke. Men dem som kjører A4 1.8t chipet trur nok dem har en RS bil ja. RS fanger hit og pine og merker. Det er jo bare en 1.8 med turbo og dem har godt over 200hk vist dem hiver en chip på den TRUR dem. Sånn tenker noen av dem som har bmw også at dem får over 200hk bare med en chip,eksos trim og luftfilter også hiver dem på en M merke så går den bedre.
  11. Her er bilde av Turbo manifoilen og turboen. Det er orginal bmw turbo manifoil. Turboen er en T3/T4 turbo. Mere update kommer
  12. Aroid

    e30 vs. e36

    Er det ikke lov å dag drøm da? :ahahahhaha:
  13. Aroid

    e30 vs. e36

    E30 er sjarm og når E36 kom så lurte alle som likte bmw i faan ke bmw har tenkt no. E36 er ikke lik på utsenet som alle di andre bmw som har vårti laget. men innvedig så er det ikke store forskjelene i fra E30 til E36. Men som sakt så har E36 problemer med bærekule forran. så der bruker mange E36 eiere å skift bærebruer til E30 sin bærebru siden bærekulene er meire holdbart. når E36 kom så hadde dem også svakhet på M40 motorene som står i 316/318. Det var feil ballansert vipp armer. så dem kan begynne å tikke veldi fort. Men vist du ville ha meira kjørkomfort så ville jeg heller valgt en E34 foran E36 som ligger i samma pris klasse. Men vist du har tenkt å velge E30 så pass på rust. særlig på dem som er fra 88 mod og ned. i 9/87 så kom den nye karroseriet av E30 som er galvanisert og nye fangere,lykter og ny motorstyring som er meira stabil.
  14. Hei. jeg er ny her på forumet skal gjør mitt beste her. Prosjekt bilen er en Bmw E30 323i. Kjøp bilen for snart 2år siden da var den helt orginal. Det som har vårti gjort med bilen hit til er: lakert i 2005 i oktober Valset ut alle hjulbuer Bakfanger M-Teck 2 M3 spoiler med justerbar fleps Baklykter Bakrute senker Frontfanger med AC Snitzer S3T Hvite blinklys med USA utgave med orangelys. Hovedlykter linselys med Xeon lys 6000k Nytt interiør sport skinn seter med varme seter. Nytt ratt M-teck ratt. den andre var utslitt. Nytt carbon interiør ved innstrument pannelet. Bygget om til El vindus heis. Sentral lås. Overhalet topp. Ny cluth og lager, motorfeste, girover føringer, Hardyskive og Simmering bak på girkassen. Ny cluth pump hoved pumpa og salve pumpa. Ny Hovedbrems sylinder Ny bremscalipper framma med nye klosser og slitasje vasler. Det som skal gjøres er: Drei ned stempler og balanser Grav ut av toppen nytt innmat i toppen Balanser råder Skift alt av lager i motoren Ny intercooler Ny tenningskyver (den kan jeg få litt tips om vist noen har en tips så sei i fra) Litt bilde av bilen: Her har jeg startet med å grav ut av toppen for å få bort litt komp. Selv klart skal den måles at det blir lik mye volum i vær sylinder. da bruker jeg en plexi plata med en sprøyte så fyll jeg så så masse vann for å få rett komp. plexi plata blir brukt å fyll helt opp. jeg kommer med mer Update's seinar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår