Gå til innhold

min 323 GT-R

Ranger emnet


The Mazta'

Anbefalte innlegg

  • 7 months later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En liten oppdatering på prosjektet mitt...

 

For øyeblikket står bilen på verksted med knust girkasse da bilen ble stjålet og kjørt i stykker i løpet av en dag. Ble funnet forlatt en dag etter den forsvant, i ukjørbar stand..... Girkasse/transfer, felger, tenningslås, dørpakning osv ødelagt. Får nytt på forsikring, men alikevel...jævlig surt!!

 

Har fått tak i en evo 6 intercooler som skal på plass i fangeren, som jeg forøvrig satte vinkelsliperen i med friskt mot, måtte få litt bedre lufttilførsel til den nye kjøleren :) Ny bakvinge er under konstruksjon, den blir en litt større versjon av den store originale Mazda tilbehørsvingen til GT-R, hvis noen vet hva jeg snakker om da.. Derfor bilen ser litt halvfabrikat ut på bildet, fanger og vinge er tatt av for modding.

 

EDIT: Funket ikke å linke bildene til VG fotoalbum viser det seg. Får finne en annen metode

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The Mazta'

En liten oppdatering på prosjektet mitt...

 

For øyeblikket står bilen på verksted med knust girkasse da bilen ble stjålet og kjørt i stykker i løpet av en dag. Ble funnet forlatt en dag etter den forsvant, i ukjørbar stand..... Girkasse/transfer, felger, tenningslås, dørpakning osv ødelagt. Får nytt på forsikring, men alikevel...jævlig surt!!

 

Har fått tak i en evo 6 intercooler som skal på plass i fangeren, som jeg forøvrig satte vinkelsliperen i med friskt mot, måtte få litt bedre lufttilførsel til den nye kjøleren :) Ny bakvinge er under konstruksjon, den blir en litt større versjon av den store originale Mazda tilbehørsvingen til GT-R, hvis noen vet hva jeg snakker om da.. Derfor bilen ser litt halvfabrikat ut på bildet, fanger og vinge er tatt av for modding.

 

show_image_stream.php?bid=8471915&dx=527&dy=395

show_image_stream.php?bid=8471924&dx=527&dy=395

show_image_stream.php?bid=8471921&dx=527&dy=395

 

Bildene funker ikke :(

 

Tøff bil, stå på!

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, fått opprettet en Photobucket-konto, skal se om det ikke funker bedre å linke derifra..

 

Dsc0006.jpg

 

Dsc0014.jpg

 

DSC00710.JPG

 

gtr0012.JPG

 

tlr3.jpg

 

Dsc0012.jpg

 

Jepp, da kom bildene fram. Sliter litt med å få plassert audisonforsterkeren på en noenlunde vettug måte, den er litt stor, hehe.. Har veltebur stående klart, så det blir nok 2-seter av bilen, med forsterkeren der baksetene var.

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kanskje bygge en "trekant" boks der

forsterkerne ligger nå. Bygge de litt inn i veggen

som står mot setene event. plexi eller noe over og ha kondensatorer eller lign. på veggen som

vender bakover. Eller omvendt da..

 

Hvis du vil ta´n helt ut eller hva jeg skal si, så kan

du jo også lage en base inn til sidetrekket/plastikken

og støpe over med glassfiber og lakke.. Jævli med

arbeid da men. Ser ut som du har holdt på med litt før..! ;)

 

Håper du skjønner hva jeg mener..

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

er med på hva du mener, skal ha plass til litt flere ting, bl.a. en 5 farad Cadence CAP-5DR kondensator som ligger klar i esken sin. Er på størrelse med en middels forsterker, og nesten dobbelt så høy som audisonene.

 

Bilen er forresten kommet tilbake fra verksted etter reparasjon av skadene etter den ble stjålet. Taksten kom på 69000, det meste av det er deler og arbeid til girkassen. Surt med 6000 i egenandel, men å ha en -god som ny- girkasse på en 11 år gammel GTR er jo aldri feil på en måte.

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge til kondis du har kjøpt deg da! :cool: Betalte for en slik da?

Kan jo ha den innfelt forover sånn at den vises mellom setene

og audiosonen bakover? Fine komponenter du har handlet ellers også..! :)

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kondensatoren koster 5490,- veiledende.. Grom sak med innebygd fordelingsblokk, 50kv.mm inn (+ og -) og 4 stk 25kv.mm ut + voltmåler.

 

Inspirasjon for alle som bygger anlegg i GT-R eller andre 323 BG modeller finnes på http://www.rankonen.com , sikkert verdens mest forseggjorte innstallasjon i BG 323. Bilen er forøvrig til salgs.

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Originally posted by The Mazta'

En liten oppdatering på prosjektet mitt...

Har fått tak i en evo 6 intercooler som skal på plass i fangeren, som jeg forøvrig satte vinkelsliperen i med friskt mot, måtte få litt bedre lufttilførsel til den nye kjøleren :) Ny bakvinge er under konstruksjon, den blir en litt større versjon av den store originale Mazda tilbehørsvingen til GT-R, hvis noen vet hva jeg snakker om da.. Derfor bilen ser litt halvfabrikat ut på bildet, fanger og vinge er tatt av for modding.

 

Hvor fikk du tak i Evo 6 intercooleren?

 

Noen som vet om det er mye arbeid for å få den til å passe en GT-R med orginal fanger?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår