v740 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Motorn oppfører seg rart noen ganger.. jeg kjører bortover, gasser på, og når jeg slipper gassen detter turtallet til 0 men bilen triller fremover fortsatt! jeg tar inn og ut clutchen, og motoren får turtall igjen. Hva kan være problemet? det skjer oftest når det er lite bensin igjen (ikke tomt!).. er det bensinpumpe som kan være gåen? (hvis det er bensinpumpe på den motoren :P) Problemet kommer og går litt, men for en stund siden var det omtrent ikke forgasserolje. Jeg fylte på og problemet ble borte... nå er det masse olje, men problemet er tilbake. Jeg kjører forresten på v-power 99 okt. og bilen er stilt for 98 okt. Kan det ha noe å si? fikk høre av andre at det ikke har noe å si men ikke vet jeg.. En annen ting er at kjøevæska går ganske så fort ned uten at jeg kan se noen lekasjer noe sted (kan kanskje være i radiator? og at vannet fordamper med en gang?). Men det kan vel ikke ha noe med fuskingen å gjøre? Ble langt det her :P men takker for alle forslag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 høres ut som topp pakningen er ødelagt Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 høres ut som topp pakningen er ødelagt usj.. kan du forklare hva symptomene blir da? og hvorfor ting skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Et symptom er at vann forsvinner "uforklarlig".. Hvis du har hvit eksos, er det vann i eksosen og da lekker toppakningen din. Hvis vannet har trengt inn i oljen, vil oljen være full av gugge når du åpner påfyllingslokket på toppdekselet. Men, du sier at du triller med bilen i gir og clutchen ute, og turtelleren viser 0 rpm? Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Et symptom er at vann forsvinner "uforklarlig".. Hvis du har hvit eksos, er det vann i eksosen og da lekker toppakningen din. Hvis vannet har trengt inn i oljen, vil oljen være full av gugge når du åpner påfyllingslokket på toppdekselet. Men, du sier at du triller med bilen i gir og clutchen ute, og turtelleren viser 0 rpm? stemmer det! så tar jeg inn og ut clutchen og motorn starter igjen... fikk høre at det kunne være kondens i fordeler, noe jeg ikke har sjekka enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Sjekk under vannpumpa om det lekker.. Drypper det fra bilen hvis du har stått lenge i ro? Er vanlig at pakninga blir ødelagt. Hvis eksosen er mye hvit, så kan du prøve å lukte på den. Hvis det lukter frostvæske, så har toppakninga gått til f.. Eventuelt ta en kompresjonstest. Problemet ditt med at motoren går ujevt, kan være at matepumpa di er dårlig, eller ikke fungerer lengre.. Hør på den pumpa som er under bilen, lager den mye lyd? Du kan teste matepumpa ved å skru av lokket i baggasjerommet, skru av slangen som går fra tankarmaturet til hovedpumpa, og se om det kommer bensin ut når du vrir om tenninga. Husk å koble ut ledningene til hovedpumpa først, slik at den ikke suger seg tørr. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 men selv om den ikke får jevn bensintilførsel skulle den vel tenne forde? turtallet detter til 0rpm på nåla selv om bilen triller bortover i 50 km/t i 2. gir ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 da er det noe gale med turtelleren din, forde turtallet kan ikke synke til 0 når du triller i gir Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 da er det noe gale med turtelleren din, forde turtallet kan ikke synke til 0 når du triller i gir Klart turtallet kan det, hvis du triller bortover i gir og så vrir om nøkkelen slik at du kutter tenninga, så vil turtelleren vise 0. Teorien her er kanskje litt usansynlig, men er til gjengjeld gratis å sjekke: Mulig det rykker såpass i motoren når gassen slippes, at noen ledninger med dårlig kontakt bryter kontakten helt, og dermed kutter strømmen til coilen, noe som vil tilsi null tenning. Sjekk ledningene oppstrøms for coilen og ledningen fra hall-giveren på fordeleren. Angående vannet som forsvinner, kan du sjekke om du får vann inn i kupeen ved nede ved føttene på sjåførsiden, hvis så lekker enten varmeapparatet, eller ventilen til varmeapparatet. Sjekk også slangene som går fra motor og til kupeen (to stykk like ved bremseforsterkeren). Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Det er veldig vanlig at den ventilen som styrer tilførselen til varmeapparatet lekker, så den kan være lurt å sjekke denne ja :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Problemet ditt med at motoren går ujevt, kan være at matepumpa di er dårlig, eller ikke fungerer lengre.. Hør på den pumpa som er under bilen, lager den mye lyd? Du kan teste matepumpa ved å skru av lokket i baggasjerommet, skru av slangen som går fra tankarmaturet til hovedpumpa, og se om det kommer bensin ut når du vrir om tenninga. Husk å koble ut ledningene til hovedpumpa først, slik at den ikke suger seg tørr. Han har 230A å dermed ikke elektrisk pumpe men mekanisk Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 men selv om den ikke får jevn bensintilførsel skulle den vel tenne forde? turtallet detter til 0rpm på nåla selv om bilen triller bortover i 50 km/t i 2. gir ! Først må du finne ut hvor kjøleveska blir av. En utslippsmåling vil avdekke om det er uregelmessigheter. Viss du kjører på veldig mager blanding kan du få tennningsbank og lekkasje etterhvert. I tillegg høres det ut som du har problemer med elektrisk kontakt til coil...er det elektronisk tenning forresten? Viss alle ledningene er iorden kan tenningsmodulen være på veg ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet November 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 ser det lekker vann ut mellom toppen og blokka! men det er ikke veldig mye.. kunne ikke finne noen lekasjer på varmeapparatet eller ventilen til varmeapparatet... kunne heller ikke se noen ledninger med dårlig kontakt, den driver å detter på turtallet når den står på tomgang også! detter til 500 på brøkdelen av et sekund, så opp til litt under 1000. vet ikke om det er elektronisk tenning.. noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 sjekk om det er stift nedi fordeleren, er det det, er det mekanisk. er elektronisk på min 85mod hvertfall, tror vel nesten det er det på alle b230 men stift på b23 Rett\galt? Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet November 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 Fordelerlokket var helt føkka inni :P skifta det og nå går den greit igjen.. men skal skifte topp-pakning uansett for det renner vann nedover blokka :puke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.