Tony Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Har en vw Golf 1.8 95mod Har nettopp byttet skiver foran, klosser ble bytte for en liten stund siden.. Men når jeg svinger så piper det i bremsene foran.. og piper litt når jeg kjører også.. hva kan det være for noe ? Blir så irritert over sånne småting. må være 100% ellers så blir jeg gal! (!) mi begynte å lyse i går og, og når jeg skulle bråbremse i går (sjekke om det var glatt) så slo ikke abs'en seg inn! Abs lampa lyser heller ikke når jeg skrur om tenninga (noe som den skal gjøre!!) hørt det er ganske vanlig feil på golf 3 det her.. men hva må byttes og er det dyrt ? skal bytte bremsebånd bak på bilen også.. vanskelig å bytte? Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Har en vw Golf 1.8 95mod Har nettopp byttet skiver foran, klosser ble bytte for en liten stund siden.. Men når jeg svinger så piper det i bremsene foran.. og piper litt når jeg kjører også.. hva kan det være for noe ? Blir så irritert over sånne småting. må være 100% ellers så blir jeg gal! (!) mi begynte å lyse i går og, og når jeg skulle bråbremse i går (sjekke om det var glatt) så slo ikke abs'en seg inn! Abs lampa lyser heller ikke når jeg skrur om tenninga (noe som den skal gjøre!!) hørt det er ganske vanlig feil på golf 3 det her.. men hva må byttes og er det dyrt ? skal bytte bremsebånd bak på bilen også.. vanskelig å bytte? Skulle bare fortelle deg at du er ikke alene...:shake Huff.. Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 skal vel egentlig ha nye klosser, når det blir skiftet til nye skiver. Det har ihverfall jeg lært. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Finn noen med VAG-COM som kan kjøre en diagnose, om det er noe feil på ABS-systemet ditt.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Piping i bremsene kan være så banalt at du ikke har "skrike" platen montert. Det er en tynn metall plate som skal forhindre nettop dette. Eller det kan være gliderne på kaliperen som henger litt og derfor piper bremsene... Det med ABS`n er vell best å få tatt en diagnose på, men veldig ofte er den en sensor på navet som pleier å være årsaken.... Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Oktober 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Hvis ABS lyset ikke lyser i det heletatt, så sjekk pæra i instrumentbordet. ABS lyset skal lyse i noen sekunder etter at du har vridd om tenninga. Systemer kjører en "self-test" diagnose mens lyset lyser og aktiverer så ABS systemet når lyset slukkes. Enten er det pæra eller noe noe annet i ABS systemet som er galt. Hvis sensorene er røket, så skal ABS lyset å lyse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2006 Piping i bremsene kan være så banalt at du ikke har "skrike" platen montert. Det er en tynn metall plate som skal forhindre nettop dette. Eller det kan være gliderne på kaliperen som henger litt og derfor piper bremsene...Det med ABS`n er vell best å få tatt en diagnose på, men veldig ofte er den en sensor på navet som pleier å være årsaken.... Det er nok skrike platen som du sier ja, Han som bytta bremsene foran så på dem og sa : ekstradeler..:doh så de ble ikke montert! men er det det som heter rep. sett eller noe ? Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjab_02 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Heisann. Har samma motor osv som deg. Og samma problemene. Med VAG - COM fikk jeg ingen ting svar overhodet. Tror muligens du må ha "oppgradert" versjon? Hos den lokale VW Audi Sjappa her i Kristiansund, Bilsentrum fikk jeg følgende beskjed. "Øhhmm, vi finner ikke feil vi." "Sikker på at det er abs da?" Ved spørsmål om hvor ABS hjernen er, og hvor eventuelt sikringer til denne var. Fikk jeg følgende svar. "Det er jeg usikker på" (dette var dog fra en av mekanikerne) Herre min skaper tenkte jeg, og ga faen i Bilsentrum. Kjører heller til en annen by med vag produkter etter dette. Men trenger vi ABS da? =) Bremsene fungerer jo som normalt.... Så jeg kjører for øyeblikket uten.... Tips mottas med takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Men trenger vi ABS da? =) Bremsene fungerer jo som normalt.... Så jeg kjører for øyeblikket uten.... Tips mottas med takk. Når du hadde glattkjøring prøvde dere vel med og uten ABS? :p hehe Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Men trenger vi ABS da? =) Tja, jeg vil påstå det er litt praktisk.. Klarer ikke oppnå samma effekten med å pumpebremse manuelt, som den jobben ABS'en gjør.. :) Og som zuhr påpeker, så har du vel prøvd med og uten på glattkjøringa..? :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Pumpebremsing er faktisk ikke anbefalt av folk med peiling. Bremser mye bedre om du holder jevnt på bremsepedalen akkurat på grensa til der hjulet låser seg. Blåbæret reagerte på dette 1 Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Er litt kjekt å ha abs ja, får liksom litt mer kontroll ;) Men skal få en til å se litt på det idag, en kamerat som sa at om man senka bilen mye, så kunne ledningene bli kuttet av ? noen som har noen erfaring med det? :iconsm Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Er vel ledningene til disse følerne på hvert hjul som kommer i faresonen da tenker jeg, kommer vel borti dekk eller felg eller noe sånt. Burde gå an å legge om denne ledningen litt sånn at den ligger litt mer beskyttet, ta noen strips for å få de lenger vekk fra hjulet for eksempel ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen23 Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 hm lurer på om dette har skjedd med bilen min.. når jeg bytta til vinterdekk har det blitt krøll.. abs en slår inn altfor tidlig og håndbrekk lampa lyser konstant,men det er litt fra og til hmmmmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjab_02 Skrevet November 7, 2006 Rapporter Share Skrevet November 7, 2006 Når du hadde glattkjøring prøvde dere vel med og uten ABS? :phehe Joda. Faktisk kjørt masse glattkjøring uten ABS. Med : Semi Vogntog Lastebil Buss Og Leddbuss faktisk Alt dette på våler. Så gøy atte =) Men noen som har noen tips eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg