Gå til innhold

Stian Friis gjør noe han ikke kan - Amazon '67

Ranger emnet


Heggis

Anbefalte innlegg

grunningspr%f8yta.jpg

 

Grunnings sprøyta, kjøpt på mekk for 200-300 vel verdt penga egentlig!

 

IMG_5613.jpg

IMG_5614.jpg

Taket var orntelig dritt å slipe.. lei stilling å jobbe i.. samt det så ikke helt bra ut! - ble ganske bra igrunnen?

 

IMG_5618.jpg

 

Dette var ikke mye morro.. nå må jeg av med den avstivninga.. festa med 6-10 heft på hver side..

 

 

 

Gleder meg til å få sveiseapperat hjem nå! utrolig hvor lang tid ting kan ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enhver Amazon har en helt spesiell plass hos meg som en følge av diverse hendelser i barndommen vet du :)

Derfor er den eneste modifiseringen jeg offisielt kan tillate på en Amazon et sett felger fra American Racing og passelig senking...

Men at jeg i smug kan like ombygde Amazoner stikker jeg ikke under en stol.

 

Litt kult at ikke alle amazoner blir like da...

Han sansen for de fleste varianter jeg da, en amazon får en til å smile uansett....

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

- Toyota Hiace (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kult at ikke alle amazoner blir like da...

Han sansen for de fleste varianter jeg da, en amazon får en til å smile uansett....

 

Tja, sålenge man ikke har gjort varige endringer i karosseri slik som utskjæring til doble forgassere i høyre innerskjerm eller taksenking så er det meste ok.

 

Jeg er sikker på at bilen til Heggis blir helt prima, han må bare ikke glemme at han jobber på en ærverdig veteranbil. Arbeidet som er gjort på vogna hittil ser da bra ut.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å kappe plass til turbo.. om det skal bli noe overladning, så må jeg finne en vei utenom.

 

 

Dessuten har du jo lovet meg at du ikke skal kappe :ahahahhaha:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe store forandringer uansett, men tenker litt på å lage brannvegg som skiller bensintank / kupe.

Da må det tettes litt hull.. og i samme anledning, så kunne jeg tenkt meg å fjerna festene for taktrekk. Men vi får se hvordan det går.. ting blir ihvertfall gjennomført.. drømmer om moderne retro asfalt race stuk over alt.. har litt skisser liggene, det tror jeg ville blitt bra.

 

Ang. dette med mulighet for å sette tilbake i org stand, så forstår jeg jo godt det. MEN, er alltids et men... time will show

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna bilen blir bra, men er enig med Reodor at man ikke bør endre karrosseriet for mye, men synes det er greit med småting som lett lar seg rette til orginal stand, slik som gasser utskjæring og modde girtunnel til 240 kasser (som jeg har gjort på min).

 

Men lurer litt på det med gasser utskjæring, jeg skal ha dobble dellorto gassere på min med vanlig misab innsug. Finnes det noen måte å får det til å passe uten å modde innerskjermen?? skal senke bilen ganske mye og er redd at hjulet (som en gang blir 17" AM-racing) skal subbe borti?

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lurer litt på det med gasser utskjæring, jeg skal ha dobble dellorto gassere på min med vanlig misab innsug. Finnes det noen måte å får det til å passe uten å modde innerskjermen??

 

Jeg har dobble 45 webere med misab innsug. Jeg kjøpte luftfilter fra lysakerbil.no med 90 graders vinkel slik at luftfiltrene stikker opp fra innerskjermen. Kan ikke se at han har de på hjemmesiden lengre.

Hvis interesse kan jeg sikkert ordne et bilde.

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hellu!

Endelig har min nye sveise-maskin ankommet!

 

esab.jpg

 

Kjøpte samtidig regulator og kontaktrør, skal bruke 0,8mm tråd. Synes det har fungert fint tidligere.

Gassen jeg har leid er mison18, burde vel være ganske greit oppsett ;)

Litt god følelse etter å ha venta i 1,5mnd!

 

nå får vi bare se om jeg klarer å smelte noe stål med denne shiten!

 

Første priortert er å få slipt ned inner-kanalene nå. slik jeg kan hefte på kanalene fra veng. så er det nok å få sveist opp hjulbuene bak.

 

Tar nok litt småting innimellom, men begynner i hovedsak nede/bak.

 

(godt jeg har fri på mandag:)

 

 

 

 

edit:

 

(ja, jeg burde malt døra et par ganger til.. men det er ikke priortert ! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk besøk av en kjenning igår, han hadde med seg en b230F bunndel (1990mod)

som han glemte igjen på verkstedet mitt. Vi har ikke blitt enige om noe pris.. men håper det blir billig, skal også ha en 1031 bakaksling av han snart :win

 

Var i denne anledning på Biltema idag og henta meg et Motorstativ.

 

b230%20utgangspunkt.jpg

 

Jeg heller (nå) mere og mere mot rødblokk i amazonen(rødblokk som kansje blir svart?) vi får se hvordan vei dette går! litt spent.. er teknisk tilbakestående så dette går nok rett til helvete :D

 

Har sveist litt rundtforbi, gjorde en liten innsats på en A stolpe her omdagen.. blir nok endel tinnsparkling før det blir tilfretsstillene!

Har også kappa ut noen plater jeg sveiste sist høst.. var ikke fornøyd, håper det går bedre med dagens kunnskap og verktyg

 

a-stolpe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår