Ferrari Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Sprekker ikke glassfibersparkel? Har sparkla på glassfiberbredding på min BMW E30 med glassfibersparkel i bunnen, polyester eller finsparkel oppå det igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 hvorfor skal det sprekke da?? har brukt glassfiber sparkel en del sjøl og har ikke opplevd noe negativt med det:) Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 hvorfor skal det sprekke da??har brukt glassfiber sparkel en del sjøl og har ikke opplevd noe negativt med det:) Fint:) Mange som sier at sparkel alltid sprekker osv. osv. Men at glassfibersparkel er det beste, og det er jo det jeg har brukt. Bilen vil ikke bli utsatt for ekstrem kulde heller, da den kun vil bli brukt om sommer'n. Satser på at detta går bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 hvis du gjør det riktig, så vil det ikke sprekke:) glassfiber sparkel tåler mer har jeg hørt, og det stemmer nok. prøv bare å unngå å bruke masse sparkel på steder som blir ofte utsatt, feks dører og panser. Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 hvis du gjør det riktig, så vil det ikke sprekke:) glassfiber sparkel tåler mer har jeg hørt, og det stemmer nok. prøv bare å unngå å bruke masse sparkel på steder som blir ofte utsatt, feks dører og panser. Da regna jeg med. Men dette er kun på for og bakskjermene, altså i overgangen. Du har vel gjort samme jobben? bare at jeg har EVO skjermer.. bredder litt mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Da regna jeg med. Men dette er kun på for og bakskjermene, altså i overgangen. Du har vel gjort samme jobben? bare at jeg har EVO skjermer.. bredder litt mer. ok. vel, jeg la på i ettertid glassfiber matter i overgangen, slik at det ikke vil sprekke, så finsparkla jeg oppe der igjen. men BARE sparkel i overgangen VIL nok desverre sprekke:( så annbefaler 2 lag glassfiber duk i overganene. Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 ok. vel, jeg la på i ettertid glassfiber matter i overgangen, slik at det ikke vil sprekke, så finsparkla jeg oppe der igjen. men BARE sparkel i overgangen VIL nok desverre sprekke:( så annbefaler 2 lag glassfiber duk i overganene. Først sparkle med glassfibersparkel, så to lag glassfiberduk oppå der igjen, for så å legge på finsparkel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 var det jeg gjorde ja, sparkla først, da fikk jeg en fin overgang. hvis jeg bare tokk glassfiber duk med en gang, så ville det bli en kant, og da måtte jeg sparkla mye oppå der igjen. skjønner?;) Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 var det jeg gjorde ja, sparkla først, da fikk jeg en fin overgang. hvis jeg bare tokk glassfiber duk med en gang, så ville det bli en kant, og da måtte jeg sparkla mye oppå der igjen. skjønner?;) Skjønner, skjønner:) Thx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 bare hyggelig, du får legge ut bilder av prosessen da:D Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 bare hyggelig, du får legge ut bilder av prosessen da:D Det kan jeg forsåvidt gjøre. Har en tråd om bilen på bimmers.no Skulle ha oppdatert med noen bilder der nå.. Lenge siden sist! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet November 9, 2006 Rapporter Share Skrevet November 9, 2006 hehe.. jeg gjorde et forsøk på dette en gang. Hadde et panser jeg ikke skulle bruke som det var en heftig bulk i. Jeg la ordentlig tjukt med glassfibersparkel og lot det stå i et par måneder. Så borret jeg hull og skrudde i en skrue som man fester "glidehammeren" på. Når jeg nappet til, så kunne man se hele bulken flexe noen cm - men sprekk i sparkelen ble det ikke gitt!:D Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg