Gå til innhold

Min Golf lll Coupé 96'

Ranger emnet


[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

  • Svar 322
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heftig det ble med de diskanthusa da. Aller helst bude du hatt samma tekstur på de som resten av dashen da men... all ære skal du ha:)

 

vurderte å trekke de i noe skai greier, men tror det hadde blitt vanskelig med den formen som de har:(

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vert og tilpassa sidefester til RX frontfangeren idag! tok masse bilder, og prøver å forklare så godt jeg kan hva planen min er!

 

Vidunder klossene mine!

 

Bilde065.jpg

 

Bilde066.jpg

 

 

Treklossene, slik de skal støpes fast i dangeren!

 

Bilde069.jpg

 

Bilde070.jpg

 

 

 

 

den orginale sideskinna MED feste, og UTEN feste!

 

Bilde067.jpg¨

 

Bilde068.jpg

 

 

kommer til å skru gode treskruer gjennom orginalfestet på bilen og inn i treklossene på sidene!

 

 

håper dette blir gode greier!

 

treklossene skal behandles med ett eller anna, så de ikke råtner...!

 

 

Edit: nå skal jeg ut i verkstedet til JH-Performance og støpe fester og se på Vento G60 prosjektet hans!

 

kommer sikkeret bilder derfra også!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bruk de treklossene, uansett hva du bruker til å ha på de vil de rotne,, om du ikke har tenkt å ta de ut hver vår for å tørke de... tenk når du kjører med de hele vinteren,de vil aldri bli tørre.. du kan vel til nød bruke impregnert materiale.. hadde jeg vært deg vill jeg lagd klossen litt mindre og lagt et godt lag med glassfiber på den,da har du den klossen en god stund til.. ser da ut som om du har dreisen på fibern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke de klossene, du må bare impregnere dem sjøl først. Pass på at du får metta endeveden skikkelig! Et lite forslag fra meg: frs ned en mutter som du støper fast i klossen, så du kan skru fast fangeren med en bilt isteden. en treskrue rett inn i klossen vil utvide hullet etterhvert pga vibrasjoner, og da må du sette inn større og større treskue etterhvert. annen måte er å sveise en skive fast til en mutter å støpe det rett på fangeren for å bruke en gjengebolt med mutter for å feste det i festene på bilen.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe 2stk nye fester på VW, og støpe inn? Så glir de rett inn i de Orginale skinnene på bilen. Så slipper du dette, mener det koster rundt 250kr for 2stk.

 

Bare et tips..

 

Hva slags utstyr skal du bruke til og lakkere? Hvor stor kompressor trenger man? Har hørt over 25l (?) eller noe..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe 2stk nye fester på VW, og støpe inn? Så glir de rett inn i de Orginale skinnene på bilen. Så slipper du dette, mener det koster rundt 250kr for 2stk.

 

Bare et tips..

 

Hva slags utstyr skal du bruke til og lakkere? Hvor stor kompressor trenger man? Har hørt over 25l (?) eller noe..

 

Hva skal han bygge ut de originale festene med da? Ikke noe negtaivt, men stylingfangere har som regel en større avstand til festet en originale fangere har. Det er ingen dum ide da! det gjør det hvertfall mye lettere å ta den av og på!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal han bygge ut de originale festene med da? Ikke noe negtaivt, men stylingfangere har som regel en større avstand til festet en originale fangere har. Det er ingen dum ide da! det gjør det hvertfall mye lettere å ta den av og på!

 

Ok. Det tenkte jeg ikke på, men gjorde dette på en kamerat sin bil. Og der passet det fint. Men kan jo hende det ikke går med denne..

Funker sikkert med den treklossen også, men tenkte det var litt tungtvindt og demontere/montere osv..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det tenkte jeg ikke på, men gjorde dette på en kamerat sin bil. Og der passet det fint. Men kan jo hende det ikke går med denne..

Funker sikkert med den treklossen også, men tenkte det var litt tungtvindt og demontere/montere osv..

 

Demontering og monteringen vil bli tungvint med den måten han har tenkt! Det skal ikke være noe problem at han bruker tre som utbygning, siden det ikke vil bli noe temperaturforskjell inne i klossen og utenfor. Det vil da ikke oppstå kondens som kan forårsake råte. (Derfor hus blir plastet på den varme siden) så lenge han tetter klossen ordentlig så ikke vann kommer direkte inn på den vil den holde seg like fin, men å bruke treskrue som festing av fangeren er nok en heller dårlig ide. Jeg ville kombinert din ide med treklossen!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her gitt!

 

å plastre på orginale slike skinner er uaktuelt...

 

fronten spriker en del mot hjulbuene, så den er nødt til å klemmes inntil...

blir vanskelig å få støpt de skinnene 110% beint slik de skal... viss de kommer skeivt på så blir det jo helt mongo.....

 

får se hvor lenge treskruene mine holder da;)

 

når det ikke funker lenger, så har jeg et problem..

den tid den sorg....

 

vil heller ikke skru den rett i hjulbuen.

gjor det på en tidligere bil, og det var heller ikke suksess!

 

blir jo ikke vått inni under der med fangeren uansett?... er jo dekt av både innerskjermer og fanger og alt!..

 

MEN...

 

klossen kommer sikkert til å bli DYNKA i tektyl.....

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1622764']Mange gode forslag her gitt!

 

å plastre på orginale slike skinner er uaktuelt...

 

fronten spriker en del mot hjulbuene' date=' så den er nødt til å klemmes inntil...

blir vanskelig å få støpt de skinnene 110% beint slik de skal... viss de kommer skeivt på så blir det jo helt mongo.....

 

får se hvor lenge treskruene mine holder da;)

 

når det ikke funker lenger, så har jeg et problem..

den tid den sorg....

 

vil heller ikke skru den rett i hjulbuen.

gjor det på en tidligere bil, og det var heller ikke suksess!

 

blir jo ikke vått inni under der med fangeren uansett?... er jo dekt av både innerskjermer og fanger og alt!..

 

MEN...

 

klossen kommer sikkert til å bli DYNKA i tektyl.....[/quote']

treverk er ikke det samme som metall. treverk tiltrekker seg veldig lett fuktighet og beholder det. om du skal bruke tre så ville jeg støpt den godt inn og lagt på noe topcot eller noe. den vil ikke bli fuktig så lenge du forhindrer direkte vann å komme inn til den. men at en treskrue vil slippe ettervhert kan jeg garantere deg! jag har noen år med erfaring innen tømrerfaget, og dette kan jeg. hadde jeg vert deg ville jeg så absolutt støpt inn en mutter i den! limet den med sikaflexs (som er fleksibelt). lett å si nå "den tid den sorg", men lett for å banne og angre når det først løsner!

Som noen foreslår å bare feste den i innerskjerm er ikke noe jeg ville gjort heller, siden den er såpass myk, og ville ikke holde fangeren på plass. noe som lett kan forårsake at fangeren gnisser inntill skjermen og skaper rust. snakker med erfaring der!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår