m@ts Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Hei har en 96mod 940 (230fk) som har begynt og bli tungstarta noen ganger det er helst når bilen er har ståt en stund etter at jeg har vært ute og kjørt og når jeg skal starte den opp i gjen når det er litt lonk i motorn da kan jeg dra den lenge på starten og pompe gassen som en gamel forgasser motor før den starter. Har noen noe forslag på hva dette kan være? takk for svar. Mats a normann Siter Volvo 940 Lt 96 mod Opel Ascona b 77mod Volvo 240 87mod VW Caddy 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Det er når den er mellomkald? Sånn er min og, men det er en 230FB da.. Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m@ts Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 ja er når det er litt varme i motoren er det. noen som har noen aning om hva dette kan være Siter Volvo 940 Lt 96 mod Opel Ascona b 77mod Volvo 240 87mod VW Caddy 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn08 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Kan være at bensintrykket synker for fort etter at motoren er stoppet. Har vært borti det på 240 med "f" motor. Dette pga def trykkventil/holdeventil slik at det blir "damp" i bensinrøret. Har du sjekket feilkoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 innsugs pakking er vell også kjent. + at den kan suge falsk luft bak ved tanken et sted. ( var ofte sånn på 740`n min hvertfall) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Kan være at bensintrykket synker for fort etter at motoren er stoppet. Har vært borti det på 240 med "f" motor. Dette pga def trykkventil/holdeventil slik at det blir "damp" i bensinrøret. Har du sjekket feilkoder? Noen som vet hvor denne trykkventilen/holdeventilen sitter? (Kanskje jeg har trøbbel med den?) Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 sitter på enden på fuel rail.. bensinrøret som går ned på injectorene.. der sitter den en liten sak som er en trykkregulator.. altså ut siden på fuel railen.... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belia Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 sitter på enden på fuel rail.. bensinrøret som går ned på injectorene.. der sitter den en liten sak som er en trykkregulator.. altså ut siden på fuel railen.... Flottings. Noen som vet om trykkregulatoren er en dyr sak? Siter Belia V70 D5 Summum 2005 945 LT LPG 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Flottings. Noen som vet om trykkregulatoren er en dyr sak? Vet jeg spurte på pris en gang og mener og huske den var dyr.. 1100,- eller noe..?? mulig je blander sammen med noen andre deler nå!!.. men kjøp heller en progresiv bensintrykkregulator.. Koster ikke allverden også har du mulighet til å justere trykket:) Viste seg å være regulatoren min som er årsaken til at bilen har stått 1 år da.. hehe.. Bytta i dag og bilen går som bare det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg