emilhetty Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 lurer på om det er 8 eller 16 ventiler på sierra dohc motor. jeg mente selv at det var 16v, men så var det en som mente det var 8v noen som har peiling? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isbil Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 det er en 8v:) Siter 2007 vw touran excl. 170 dsg 2001 SEAT leon 1,8 20vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 så fords 8ventilere kan ha 2 kammer som styrer ventilne da? 1 til innsug, og 1 til utblås? snodig.. alltid ment at 8v var sohc og 16v var dohc i denne verdenen der Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 stemmer at det er 8v, 4 ventiler per kam.. Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjv84 Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 doch er det 4v pr cam. Så det er 8v i en doch... Cosworth doch har 16v!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 så fords 8ventilere kan ha 2 kammer som styrer ventilne da? 1 til innsug, og 1 til utblås? snodig.. alltid ment at 8v var sohc og 16v var dohc i denne verdenen der var det jeg også trodde, men der tokk vi nokk feil :P Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 man lærer noe nytt så lenge man lever :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 en for innsug og en for utblås`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 en for innsug og en for utblås`? blir det ja. men blir vel nesten det samme som ohc da. bare at det er enklere å justere tidspunkte dem skal åpne og lukke seg Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 er 4v pr kam ja.. Finnes også dem med en kam og 16ventiler..:) Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Som det nevnes er den DOCH-motoren 8v ja. Honda f.eks har SOCH 16v, det vil si 16v motor med en kam. Mitsubishi plus noen til har også det. Mener ikke at alle deres 16v'er er SOCH, men de har en eller flere i sitt sortiment.. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 blir det ja. men blir vel nesten det samme som ohc da. bare at det er enklere å justere tidspunkte dem skal åpne og lukke seg bare at fordeleren til tenninga sitter rett på innsugskammen så hvis du "justerer" den litt feil så får du feil tenning.. Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 bare at fordeleren til tenninga sitter rett på innsugskammen så hvis du "justerer" den litt feil så får du feil tenning.. hva er vitsen med å ha dohc motor da? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Vil tro at man selv ved dohc og 8V drar nytte av sentralt plassert tennplugg, bedre utforming av forbrenningsrommet generelt og muligens også bedre utformede kanaler. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 tennpluggene er ikke sentralt plassert i det hele tatt faktisk.. er større kanaler i toppen og større ventiler, også en del mer moment.. er 171 Nm ved 2500rpm og 120 hester.. Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.