Gå til innhold

Det raske møtet - Subaru Impreza WRX

Ranger emnet


Hansy

Anbefalte innlegg

Mitt første møtet med en "Rallybil" ble en Impreza WRX,en micablue MY05.

Førsteinntrykket var helt utrolig,liten,tøff og rå bil som man ser er bygd for morro.

Det første man legger merke til er den store STI vingen (extramontert) bakpå og luftinntaket på panseret,da ser man at dette ikke er noe vanlig impreza som man ser 10 ganger daglig.

Da jeg satte meg inn var bilen kompakt,pent formet dashbord,på toppen av dashbordet åpenbarte det seg en ecu data monitor,nesten som toppen på kransekaka.

Satt veldig stødig i de blå rallysetene,og samt så og si 0 beinplass selv om jeg er 184 cm høy.

Japanske biler har aldri vært noe lidenskap for meg,men det har alltids vært noe spesiellt mellom meg,impreza og Lancer Evo.

Noe med sportsligheten,utseendet,motoren og ikke minst at det er en "praktisk" bil.

Etter at jeg fikk satt meg inn bilen så startet turen,turen jeg har ventet på lenge.

Den etterlengta turen av noe rask,kiling i magen,og noe annet enn det daffe jeg hadde sittet på med før.

Bilen ble starta opp,søt brumming på turtall,og enda mer brumming på høyere turtall...og nærmere turtallsperra.

Imprezaen ble kjørt ut av innkjørselen og ut på veien,eieren gir litt på,og det føltes rett,veldig rett..lyden ble bare finere og finere etterhvært.

Da kom første sving,lovelige hastigheter,men kjenner den hadde tatt svingen lett i de dobbelte hastighetene,understellet er nydelig tuna opp.

Bilen vingler i høyere hastigheter på skikkelig vei,men dette skyldes vinterdekkene som akkurat var satt på.Kanskje like greit her oppe i Tromsø.

Videre utpå hovedveien så måtte eieren prøve å gi på,farten ble økt hurtig til ulovlige hastigheter.

Kanskje ikke så rart da bilen er langt fra original,i følge eier så har bilen samme prestasjoner som STI,ikke så alt for galt det.

Og hvor mange hk hadde den?Det holder jeg for meg selv..men nok i massevis for en slik bil. ;)

 

Turen ble fint avsluttet med en liten firehjulssladd i siste svingen før hjemmet,så utrolig deilig,kanskje ikke så rart at bilen er original rallybil med de prestasjonene og kjøreegenskapene den bilen hadde?

 

Enda lever jeg i minnet da jeg sitter på rommet,å hører en dyp brumling oppover veien,herlig å ha en nabo med WRX og 3" anlegg hele veien og 4" endestuss :D

 

Takk for turen,og håper på en tur når snøen står skikkelig for tur ;)

 

MVH

 

Hans "The young journalist" Einan :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår