jggrotan Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Er det forskjell på hvor mange % sylinderlekkasje som er tillat i en ottomotor og i en dieselmotor, og i tilfelle hvorfor? Kan registrets innstilling ha noen betydning for måleresultatet ved en syldinderlekkasjetest, og i tilfelle hvilken? Har slitte ventiltetninger noen betydning for måleresultetet ved en sylinderlekkasjetest? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jggrotan Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Svar gjerne raskest mulig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Er det forskjell på hvor mange % sylinderlekkasje som er tillat i en ottomotor og i en dieselmotor, og i tilfelle hvorfor? Vet ikke, men tviler på dette Kan registrets innstilling ha noen betydning for måleresultatet ved en syldinderlekkasjetest, og i tilfelle hvilken? Nei. Har slitte ventiltetninger noen betydning for måleresultetet ved en sylinderlekkasjetest? Nei, men slitte/brente ventilseter kan ha veldig mye å si :) Har du dårlig kompresjon så er det enten stempelringer, ventiler eller dårlig toppakning som er årsaken. De to sistnevnte er mest sannsynlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jggrotan Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Takk takk :) Har du med det samme peiling på: Hvordan kan man finne ut om det er Hydrokarboner (Hc) i kjølesystemet, og hva indikerer dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jggrotan Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 De som vet svaret, vær vennlig å svar.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 De som vet svaret, vær vennlig å svar.... Ring et verksted...Jeg har ikke peiling :) Vil tro at du merker fort på kjølevæskenivået/trykket om toppakninga er gåen. Du vil og få hvit eksos om du får kjølevann inn i sylindrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Er det en som holder på med skoleprøve her? :google Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jggrotan Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Er det en som holder på med skoleprøve her? :google Hehe :P Nei, men har noen skolleoppgaver jeg må få unnagjort:P Ikke alt står i boka, å ikke alt er like lett å oppspore på nettet :P:shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jggrotan Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Hvordan kan man finne ut om det er Hydrokarboner (Hc) i kjølesystemet, og hva indikerer dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Bilverksteder og NAF har måleutstyr som brukes i eksosen for å sjekke avgassverdiene. Dette måler bl.a. HC, og dermed kan holdes over kjølevannet i ekspansjonstanken og sjekke for HC. Får du høy avlesning i HC der kan det bety at du har defekt topplokkspakning. NAF gjorde dette når jeg var på driftstest, og hvis jeg husker rett hadde jeg 300ppm HC i ekspansjonstanken. Jeg er litt tvilende til hvor nøyaktig det er, iom at kjølevæsken faktisk er et hydrokarbon, og dermed burde gi utslag uansett. Hvis du lukter nedi ekspansjonstanken kan det vel hende du får en viss anelse om det er som det skal. -Magnus- Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg