Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg vært på bremsetreff igjen. Ikke de helt store tinga har skjedd siden sist, men var ikke helt fornøyd med talla sist gang, som endte opp på 317 hk, å 450 Nm. Jeg syntes ikke vridmomentet stemte med det denne motoren burde yte, + at sist ble det ikke gjort noen justering. Å sist men i IKKE MINST, så var jo gearkassa helt kake.

Så med ny kasse å friskt mot, dukket jeg opp hos TEF Racing i Svarstad, på FMCN sitt første bremsetreff for i år. Så med riktig tenning, 99 oktan bensin, å ny kasse, ble det litt mer riktige siffre. Å i tillegg, så viste Lambdaen riktig blanding hele veien: 12,6 til 12.8 AR. Gutta på TEF syntes det var fine kurver.

 

Bremsetreffjun07002.jpg

 

Ok nå stemte talla å kurvene. Grunnen til at jeg mente dette, er at jeg tidligere hadde fått tatt i et litt artig program som heter Dyno Desktop, et simulerings program der du legger inn data på motoren, så regner dette ut hva motoren yter, teoretisk.

Etter bremsinga ble denne fila hentet fram igjen, å da fikk jeg nesten frysninger nedover ryggraden.

 

Dynodesktop1.jpg

 

Legg merke til maksverdiene, merket med rødt, å turtallene disse er ved. Sjekk så bremsepapiret. Disse viser så godt som det samme!!!!!

 

Altså:

 

Bremsing hk: 331,3 v 4851 o/min.

Programmet hk: 333 v 5000 o/min

 

Bremsing Nm: 522,3 v 4032 o/min

Programmet Nm: 381 lb/ft= 517Nm v 4000o/min

 

Helt utrolig!!!!

 

 

Hmm, i det programmet… enn hvis jeg da setter på en rollerkam….. Å litt boost, hmmmm….. hehehe…

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar du.

 

Altså, jeg lasta ned det programmet fra Bearshare( fildelingsprogr.) Å du finner det sikkert flere plasser. Artig å "bygge" motor i det programmet. Bytte kam, gasser, sprut, komp., borring, stroking, turbo, osv.

 

Men det er en litt gammel version jeg har, men den stemmer jo bra likevel. Men ikke så avansert som nyere.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye interessant lesing her! ANG street legal, i street kjører du jo på et indeks på 8,70 sec, dette er faktisk hardere enn hva folk tror, og skal man hevde seg så BØR man kjøre ganske nært 8,70 også!

Har hørt noen rykter om at det skal senkes til 8,20 sec i år, dette blir jo isåfall ENDA hardere, og "250 hest" holder neppe lengre! :)

 

Tøfft prosjekt du har! Lykke til :)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har forstått det slik at det er litt andre klasser enn sist jeg kjørte, derfor hadde det kanskje vært på tide å testa dette nå. 8,70 er kjapt det ja, men kjørte 9,3(altså på 1/8m) med 240 hk, så burde vel være NOE nærmere nå, hehe.

 

Hmmm, må se om det ikke dukker opp no Street Legal i nærheten snart.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, du har vel tenkt å overgå meg?

 

Ikke tenk sånn da...

 

Du vet hvordan jeg ser på det der, jeg syns det er gøy med motor og bil samme hva slags merke det er og effekt, bare det er skikkelig gjort =)

 

På torsdagen skal vi bremse en 2.0 focus st170 sugemotor blir kanskej 220hk i den men det er dødskult det og!!

 

=)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk sånn da...

 

Du vet hvordan jeg ser på det der, jeg syns det er gøy med motor og bil samme hva slags merke det er og effekt, bare det er skikkelig gjort =)

 

På torsdagen skal vi bremse en 2.0 focus st170 sugemotor blir kanskej 220hk i den men det er dødskult det og!!

 

=)

 

 

Hehe, just messing with you.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår