KadettC16v Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Er nye skiver, bremseslanger, rør, hovedsylinder, nesten nye callipere og klosser, og luftet som en gud men høyre framhjul låser seg først, noen ide? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Ikke unormalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 ja eller jeg føler det er nesten kun høyre hjul som låser seg, men skal prøve mer idag Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Da er det nok sikkert treghet enten i stempelet og/eller glidere på venstre side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg mener å si at alle biler jeg har kjørt som ikke har ABS, låser et hjul før det andre. Altså aldri 100% likt, det er vel kanskje derfor man har inntil 20% feilmargin på bremsekraft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Har også sjeldent opplevd at hjul låses samtidig :) På min er det det høyre framhjulet som vil låse først, og jeg har byttet kalipere, skiver og klosser. Tenk også litt på vektfordelingen i bilen. Er det kun fører i så sitter han på venstre side og tynger denne ned = større marktrykk på de venstre dekkene. Om du tar rivstart, hvilket hjul spinner først? Hvordan oppfører bilen seg ved normalbremsing? Trekker den konsekvent til en side ville jeg begynt å uroe meg. Ellers ville jeg jeg ikke tenkt så mye mer på saken på en vanlig veibil ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 kjørte litt ikveld å var ikke så gale likevel, med normal kjøring. så jeg driter i det. hehe Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 er det unormalt att det ene bakhjulet slipper først? sjedde med meg i dag Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Hmm, som oftest så klarer man vel ikke å låse bakhjulene ved nødbrems rett fram. Men det er lovlig med 20% forskjell der også, såfremt at det ikke var håndbrems du mente da, den har nemlig 50% lovlig forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg