Gå til innhold

Lednings brudd i bakluke 245 -87, fåes det nytt lednings nett på volvo? pris?

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

Driver å jobber med bilen før EU kontroll da veit dere... har satt CO problemet litt på vent, mens jeg lette og fant lednings bruddet øverst i leddet på bakluka, så har demontert alt av bilen.. også tenkte jeg... nytt er kanske like greit for ledningene var av drit dårlig forfattning...

Spørsmålet er nå, fåes det nytt lednings nett hos volvo ?? PRIS?

Er søndag, ellers kunne jeg ringt å hørt selv hvis det ikke var :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett spylerslangen til bakluka på 245 med 90mod bakluke?

Den går diagonalt fra luka ned i karmen. Jeg gjorde det samme med ledningene på motsatt side. Brukte tilhengerledning med mange ledere.

Skal se om jeg kan ta et bilde av det..

På denne måten vil ihvertfall ikke ledningen brekkes opp og ned på samme sted, men vris rundt fordelt over en lengre strekning av ledningen.

Har det på min og det har fungert fint i mange år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt Sikkan! :D Tror jeg gjør det sånn hvis det jeg nettopp la gir seg, kordene var utrolig stive så lurer på om det var litt feil valg av ledninger, men har lagt dem i en lang strømpe... og loddet bare på det gamle... loddinga ligger inni bakluka der hvor skruen til leddet sitter, får håpe dette holder i like mange år som det fra -87 ;)

Hadde ikke tålmodighet til å vente på svar her så jeg bare smelta på nytt hehe fungert utmerket ihvertfall, begynner å få dreisen på å lodde igjen:p

Så var det bare CO problemet, også er bilen klar for EU kontroll... forresten lykke til på EU imorgen Sikkan! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. funker sikkert en stund det også. Var ikke tålmodig nok til å skjøte på det som var der første gangen det røyk, så da la jeg bare en ledning direkte gjennom lukeåpninga med taktrekket på gløtt, fort-og-gæli-style!:D Ordna denna løsningen da 90-luka kom på.

Poenget nå for din del er jo at skiltlys og bremselys virker på kontrollen, så får man mikle med greiene en annen gang når man har bedre tid.

Eu kontrollen (med søsters volvo) gikk stort sett fint for min del, med unntak av et endeledd jeg hadde oversett:boxers Så det ble etterkontroll.

Men bremsene jeg gjenoppliva igår kveld funka 100%:D Rustsveisinga ble ikke kommentert en gang selv om det var tre digre orange flekker med grunning under bilen.

Håper du får ordning på co'en nå da. Rart det ikke lar seg justere mer ned..

Bare det du har igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider