HellRotary Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 er ikke sikker på hvor mye jeg har brukt, så jeg har tatt et raskt overslag for morro skyld for å se hvor mye jeg har brukt: felger m/dekk 20000,- turbo 7500,- wastegate 2000,- dump 2000,- cooler 4000,- rad 3500,- bensin pumper 5500,- bensin reg 2000,- dyser 1200,- haltech m/ ledninger, rele og sensorer 14000,- styling 9000,- overhaling av motor ca 20000-25000 slanger og rør 3-4000,- målere + lambda 3500,- cd/nav 9000,- momo girkule, ratt og matter 3500,- instrument panel 1000,- coiler/haltech tennings modul 3500,- lakk av styling/motor 6000,- clutch og ombygging av svinghjul 7500,- hifi 10-15000,- + mye små kostnader så blir det godt over 100000,- håper at dama ikke ser det her:) Siter 05 Mazda 6 2.0 90 Mazda rx7 TII x88 Honda aerodeck x89 golf 2 x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 hehe ble litt det får håpe jeg klarer of spare litt mere.. hehe vet du hvor mye hp du har foresten? Mvh Fredrik Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellRotary Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 har ikke benka den enda pga litt prob med coilene og at bensinregulatoren ikke klarte holde tilbake trykket, men det skal være løst nå så jeg får se til våren. Siter 05 Mazda 6 2.0 90 Mazda rx7 TII x88 Honda aerodeck x89 golf 2 x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 har du noen anelse da? ;) jeg skal satse på rundt 300 så lurer på hva jeg må gjøre :) Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 er ikke sikker på hvor mye jeg har brukt, så jeg har tatt et raskt overslag for morro skyld for å se hvor mye jeg har brukt: felger m/dekk 20000,- turbo 7500,- wastegate 2000,- dump 2000,- cooler 4000,- rad 3500,- bensin pumper 5500,- bensin reg 2000,- dyser 1200,- haltech m/ ledninger, rele og sensorer 14000,- styling 9000,- overhaling av motor ca 20000-25000 slanger og rør 3-4000,- målere + lambda 3500,- cd/nav 9000,- momo girkule, ratt og matter 3500,- instrument panel 1000,- coiler/haltech tennings modul 3500,- lakk av styling/motor 6000,- clutch og ombygging av svinghjul 7500,- hifi 10-15000,- + mye små kostnader så blir det godt over 100000,- håper at dama ikke ser det her:) Kom til ca 150000 jeg da=) Hva anslår du motoren tåler av trykk, og evt hvor mange hk det er mulig å få ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellRotary Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 turboen og motoren skal klare opp til 450 hk. jeg skal ikke kjøre med fult trykk så jeg håper på rundt 400hk. skal du ha 300 hk så må du overhale og porte motoren. prisen på det varierer stort, avhengi av tilstanden på motoren. du bør også ha større turbo, grenrør, eksos, cooler og data sprut. mega squirt er et billigere alternativ for ca 6000, eller en brukt haltech e6k. girkassen og understellet er godt for over 500 hk. Siter 05 Mazda 6 2.0 90 Mazda rx7 TII x88 Honda aerodeck x89 golf 2 x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellRotary Skrevet Desember 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 jeg skal kjøre på 1,5 bar. motoren skal tåle 2 bar, men jeg vil ikke presse den mer enn nødvendig. Siter 05 Mazda 6 2.0 90 Mazda rx7 TII x88 Honda aerodeck x89 golf 2 x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 grattis med feit bil, men husk å ha litt turtall når du skrur av tenninga så all overskuddseksosen slepper ut, hvis ikke kan du regne med å ha 0 i komp. neste dag. ps. ikke sett inn sub!!!! Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 grattis med feit bil, men husk å ha litt turtall når du skrur av tenninga så all overskuddseksosen slepper ut, hvis ikke kan du regne med å ha 0 i komp. neste dag. ps. ikke sett inn sub!!!! Null i komp? har du begynnt nyttårsfeiringa litt vel tidlig i år? Hva i alle dager er overskuddseksos? Mener du at det finnes motorer som lagrer eksos til senere bruk? Du har rett i at Mazda har gått ut med at du skal ha litt turtall når du skrur av en wankelmotor, men det er fordi at man skal forbrenne bensinen helt opp, slik at det er enklere å få start neste dag... Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 dette gjøres fordi apixene ikke skal sote seg fast, da får du 0 i komp. for da er det jo plass for luft/bensin å komme mellom rotor og huset Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 dette gjøres fordi apixene ikke skal sote seg fast, da får du 0 i komp. for da er det jo plass for luft/bensin å komme mellom rotor og huset Okay, vi prøver igjen. Dersom apExene sitter fast i sot, har du ingen mulighet for å presse noe forbi dem, og motoren går heller ikke rundt. Så ja, da har du null i komp.. i den forstand at motoren ikke er startbar. Kompresjon kan enkelt forklares som motorens evne til å være tett, eventuelt i hvilken grad den komprimerer luft/bensin. Problemet med wankel er gjerne at den blir tungstartet fordi den drukner i bensin, for eksempel når du slår av motoren. Dersom du ruser bilen opp på et par tusen, for så å stenge av, stenger du effektivt også av bensintilførsel. Dette gjør igjen at den blir lettere å starte, da blandingen mellom luft og bensin er mer optimal. Ha en ellers god nyttårsfeiring... PS. Til Hellrotary, vi snakkes på verkstedet utpå nyåret! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellRotary Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 No kom endelig delene jeg bestilte fra australia før jul:) Siter 05 Mazda 6 2.0 90 Mazda rx7 TII x88 Honda aerodeck x89 golf 2 x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|mx5t|Rune| Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 bra prosjekt dette, får bare mer og mer lyst til å kjøpe en FC som neste prosjekt.. :) Siter - 91 Mazda Mx5 - 97 Honda Civic Vti Rallye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellRotary Skrevet April 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 I går startet bilen for første gang i år:) Litt små prob med teningen, men ellers virket alt som det skal. Siter 05 Mazda 6 2.0 90 Mazda rx7 TII x88 Honda aerodeck x89 golf 2 x91 BMW 318i cab x77 Volvo 242 x77 Mazda 929 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 noe film av det eller? motoren min står fortsatt i snø måka :S ;) Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.