aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 hallo fikk noe problemer i dag med kløts og svinghul ingen av kløtsjane passer på svinghulet som eg har på motoren, og lurte på om eg kan bruke et med 60-2 hull? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 hadde vore kjempe om det er noen som har peiling på dette:) haster dette skal ha i motoren i morgen:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 ingen som veit noe om dette? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 må da vell vere noen her som veit om dette går? så hadde vore fint om noen viste dette, skal skifte i morgen så hadde vore fint med noen svar på dette området:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 er det ingen som har pepling på dette?????? trenger sårt svar på dette fort;) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 synst clutch plata satt så løst inni der så er sikkert noe feil, men ka gjør egentlig den tappen på føleren der egentlig? er det bare tenninga eller? eller er eg heilt på bærtur nå? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 har no søkt... OG OM DOKKE SER SÅ HASTER DETTE Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 er vel standard kløsj på det der?? må jo ha kløsj som passer 230 svinghjul ellers er vel det likt på alle 230 motorer!! Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 er vel standard kløsj på det der?? må jo ha kløsj som passer 230 svinghjul ellers er vel det likt på alle 230 motorer!! har klutch fra 230 på At'en men synst dette satt så løst inni, veit ikkje om det skal vere slik eg eller? på svinghjulet på at'en satt den no heilt fast, er den plata som står inn mot svinghjulet eg meiner, (huska ikkje ka den heiter i farta) men den tappen på svinghjulet, hva gjør denne egentlig? er det denne som styrer gnisten? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Om du mener den som er på det øverste bilde helt øverst, så er det svinghjulsføleren. Er vel den som styrer gnisten. korrekt meg om jeg tar feil! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 har ikke helt skjønt problemet ditt er det ikke bare å legge lamellplata inn og skru fast trykkplata og sette på girkasssa? btw hva mener du med at den sitter løst? er litt løst innider ja og da må du finne en pinne du kan sentrere clutchen med, da å lag en pinna av tre som passer akkurat inni kulelageret og lamellen som du bruker når du setter på trykkplata, skal ikke være perfekt passform Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 kjøp ny clutch... Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 har ikke helt skjønt problemet ditt er det ikke bare å legge lamellplata inn og skru fast trykkplata og sette på girkasssa? btw hva mener du med at den sitter løst? er litt løst innider ja og da må du finne en pinne du kan sentrere clutchen med, da å lag en pinna av tre som passer akkurat inni kulelageret og lamellen som du bruker når du setter på trykkplata, skal ikke være perfekt passform om du ser den kanten som er der så kan eg flytte lamell plata heile veien fra trykk plata og inn, og trur neppe dette er som det skal, men finner nok ut av dette oxo, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 ekke trykkplata som ikke passer da? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Du må ha clutch som passer "dypt" svinghjul. For din vanlige B230at hadde vel bare et helt vanlig flatt svinghjul? Jeg kjøpte en Fk, å trudde det samme som deg. Men jeg måtte kjøpe meg clutch og trykkplate til B230F for at det skulle passe, trykkplata må bygge mer ut en på de gamle forgassermotorene. Bare å ta en tlf til pedersens-racing så fikser han clutch til deg. Betalte 800kr for clutch og trykkplate. Ang. svinghjul så går det ikke, for du har motronic og det andre er til Jetronic. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg