Gå til innhold

rice eller ikke..?

Ranger emnet


Keltern

Anbefalte innlegg

Den siste 1.3-liter'n rulla ut i 1991 i en EF, disse er det ikke mange igjen av på norske veier.

I tillegg, ta ett stykk B16A fra en Japan-spec (JDM) Civic, enten SiR EG6 eller en SiRII EG9. Disse yter 168 bhp fra fabrikk. Modifisér denne med enkle mods, straightpipe/de-cat, filter, throttle bodies, nytt grenrør, større fuel pump, kammer som løfter mer og en tune, og du har en greit potent motor. Jeg tør ikke å spekulere i effekt her, men vi snakker trolig over 180 bhp.

Disse bilene veier drøyt ett tonn originalt. Hiv ut alt du finner av overflødig interiør, kost på bagasjeromslokk, panser og skjermer i glassfiber, vekk med all komfort, inn med rent karbonfibersete, få bilen nærmere bakken ved hjelp av coilovers og få på noen lette 15" felger av ubestemt type. Hiv så på matchende dekk og vips, du har da en seriøs eter av mye annet og sterkere.

Du må seriøst begynne å tenke over ting før du sier noe.

 

Og hadde det ikke vært for The Fast and The Furious-filmene hadde ikke Eclipse vært så overdreven som den er. Hvordan lyder en 4G63-motor med 210 hk originalt, i GSX-utgaven? Den første generasjonen har vel rundt 1.3-1.4 tonn og drasse på. Swap motoren ut med en nyere 4G63 med MIVEC, og du har så 280 hk. Bruk så pengene fornuftig på straight pipe/de-cat, drop-in filter, bensinpumpe, grenrør, MBC og tune, og du har fort over 320 bhp. Ricer? Si det igjen, ingen skjønner hva du mener.

2G har dessverre fått et dårlig rykte takket være F&F, det skal jeg være enig med deg i. 1G er derimot en kjedeligere Starion på mange måter.

 

Det heter forresten ikke V-Tec, V-takk, VT-akk, eller Vtek, det heter VTEC. Og det er egentlig ingenting spesielt med dette nå til dags, som du har VVT-i, MIVEC og andre. Dersom du derimot har en B16A har det kanskje noe å si.

 

Igjen, tenk før du snakker bull. Civic er ingen egentlig ricer, det er like ufortjent som en oppråna BOSS..

 

 

Eirik

:rolleyes: overkill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mustang95

 

 

Slapp av, jeg tror nok de fleste på forumet synes at bilen din er noe av det grommere. :)

 

 

(og langt ifra rice)

Var ganske rolig da jeg posta forje post, men takk ihvertfall :)

 

Håper ikke så å si orginalt utseende er Rice ;)

 

 

 

I vinter blir det ihvertfall mere hester på'n, må bare bestemme for Supercharger eller lage et turbo kit til den selv. I tillegg til porta innsug og topper pluss en stor cam.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste 1.3-liter'n rulla ut i 1991 i en EF, disse er det ikke mange igjen av på norske veier.

 

masse masse tekst...

 

Igjen, tenk før du snakker bull. Civic er ingen egentlig ricer, det er like ufortjent som en oppråna BOSS..

 

 

Eirik

 

Det du nevner der er ikke rice. Det som er rice er vel heller de som har vanlig 8-ventiler på 70-80-90 hk og påmonterer bodykit, effektanlegg, vinge og VTEC-merker og tror at de kan dra ifra alt og alle. :puke:

 

Jeg har kjøpt meg en '86 740 stv nå med 2,3 liter gassermotor og automat... På bagasjeluka satt det turbo intercooler-meke, på motoren(!) satt det 2 turbo-klistremerker, i bakruta var det no fear-lignende øyne og hele interiøret var nedlistra med gatebil-klistremerker. DET er rice! :shake

Jeg tok meg en par timer med sitrusrens og varmepistol for å fjerne merker med en gang den bilen kom hjem.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg skjønner begrepet ;) synes i utgangspunktet ikke det er noe galt i denne type "stil" til en viss grad. men som dere sier "unødvendig" "styling" og fiksfakseri synes jeg da ikke noe om. Det er jo det samme som alle disse bmw320 som er pusset på. kan jo ikke si dette heller er rice eller hva det kalles etter min mening.

(-) 98 Citroën Xsara VTS

(x) 01 Citroën Saxo VTS

(x) 89 Mitsubishi Colt 1,5 glxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 med plast, er harry.... japser med mye stygg plast med lexuslykter, 5" eksos, osv osv.. er rice:D egentli det samme, mener nå jeg :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. nå skal ikke jeg si noe da siden jeg skal kjøre røde i min... Men det er etter ny og større og trimmet motor skal inn!

Men jeg kommer aldri å sier at det øker noe effekt!

 

Har du hørt noen påstå noe sånt da? Eller er det bare du som mener de påstår det? Hva er egentlig verst? :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner der er ikke rice. Det som er rice er vel heller de som har vanlig 8-ventiler på 70-80-90 hk og påmonterer bodykit, effektanlegg, vinge og VTEC-merker og tror at de kan dra ifra alt og alle. :puke:

 

Jeg har kjøpt meg en '86 740 stv nå med 2,3 liter gassermotor og automat... På bagasjeluka satt det turbo intercooler-meke, på motoren(!) satt det 2 turbo-klistremerker, i bakruta var det no fear-lignende øyne og hele interiøret var nedlistra med gatebil-klistremerker. DET er rice! :shake

 

Jepp, det er rice, det siste der.

Og det jeg nevnte var ikke ris, nei. Det var mer som en "Honda Civic er ikke en naturlig ricer, det finnes minst like mange "ordentlige" deler til den som det gjør Lexus-lamper og bodykits.

Silikonslanger i blått og blålakkerte, vanlige slanger er vel to forskjellige ting. Silikonslanger kan vel til en viss grad hjelpe at ikke effekten skal minskes (ikke økes, derimot)?

 

Og Saxo VTS, det er vel mer det "I've got tehm bodykits, I are tah shizz yo, stickers, vinyls, 300 powers (hp), yo" man reagerer på. Og at 4" endepotter har noen motoreffekt.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit 4" er overkill på den.. så en som hadde 3" rett etter jeg bestilte og synes den var veldig pen. da han sa den bare var 3 ble jeg lettere nervøs. men bilen kler potta bedre enn jeg hadde frykta da. kunne seff absolutt vært med fordel mindre

 

tror jeg har fatta rice utrykket sånn tålig. hvis du har en mazda 626 og slenger på en aluvinge og vinyl ala fast and furious så er vel dette et godt eksempel på rice er det ikke?

(-) 98 Citroën Xsara VTS

(x) 01 Citroën Saxo VTS

(x) 89 Mitsubishi Colt 1,5 glxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår