DynaCore Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Hei. Kjørte litt hardt i går, og det begynte og ryke noe vanvittig.. Dro så hjem, for å la bilen stå. Starta den i morres for å sjekke hvordan det lå an. Det røyk litt da og, men ga seg etter en liten rolig kjøretur. Det som er nå da, at det ryker kun når turboen lader. Jeg trodde først det var toppen/pakninga men har litt vanskelig for å tru det nå, ettersom det ikke ryker på tomgang, eller når turboen ikke lader så mye.. Når jeg gir på så det ryker, fusker den noe etterpå, men dette går over etter ca 1,5 min med "normal" kjøring... Noen som har noe tips til hva det kan være? Takk. Daniel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Kan det ikke da være turbo? Jeg har ikke god peiling på turbo motorer altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Jo selvfølgelig.. Men rart bilen fusker da, etter den har blåst fra seg masse røyk da synes jeg....! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Tok av luftfilteret, og rørene til turboen nå. Var en del olje, så jeg tror det kan være turboen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Turbo eller gjennomblåsning i toppakninga tipper jeg. Hvilken farge er det på røyken? Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Grå/blå.... Regner med det er turboen jeg også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 deffor jeg ikke har sett deg på ei stund på brundar'n ja :op: Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 En kompis hadde lignende symptomer. Da var det blokka som hadde fått bore wash, dvs gått for fett for lenge. Det har ført til at bensinen vasker vekk oljen i sylinderene og sylinderene blir "polerte" Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Og hvordan fiksa han det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Ligna veldig på symptomene som turboomegan min hadde å da var det tettingene i turbon som var gåen.. Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Og hvordan fiksa han det? Honet alle fire sylindre og satt i nye stempelringer. Du får håpe det er turboproblemer Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-Rong Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 høres ut som klassiske turbo problemer, hvor langt er bilen gått, org 1.8 t er ikkke verdens beste turboer,dårlige tetninger på de Siter Mvh Audi-Rong -Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Tetninger gåen i turbo ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 høres ut som klassiske turbo problemer, hvor langt er bilen gått, org 1.8 t er ikkke verdens beste turboer,dårlige tetninger på de Nå er ikke dette en originalturbo akkurat da:) Men jeg regner med det er turboen jeg også.. Men er det ikke rart at den fusker enkelte ganger etter skikkelig pådrag da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Egentlig ikke, for når du gir på så blir det med olje fra turboen og til innsuget, og du vil få fusking og mye røyk.. Dårlig forklart, men jeg håper du skjønner!:) Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.