Gå til innhold

Noen forslag til mods til vinterdrifter?

Ranger emnet


Ok`n

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pluss at en høy og myk bil er ikke så nådeløs...

 

pluss at vinterføre aldig er 100% flatt ;)

 

Utdyp gjerne hvorfor en myk bil kan tolkes som "bedre"...

Jeg har en høy og myk bil jeg har sladda med på parkeringsplasser, og synes denne er mye verre og kontrollere enn hverdagsbilen, en E30...

 

Tvert imot: en senka bil med skikkelig hjuloppheng (type 80-talls tysk/japse) og nyere, er mye enklere å kontrollere imo.

Enig med Razer: myke/ slitne biler er en ulempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdyp gjerne hvorfor en myk bil kan tolkes som "bedre"...

Jeg har en høy og myk bil jeg har sladda med på parkeringsplasser, og synes denne er mye verre og kontrollere enn hverdagsbilen, en E30...

 

Tvert imot: en senka bil med skikkelig hjuloppheng (type 80-talls tysk/japse) og nyere, er mye enklere å kontrollere imo.

Enig med Razer: myke/ slitne biler er en ulempe.

Min tolkning av "bedre": Først, du kan ikke sammenligne en "høy og myk" amerikaner (formoder jeg) med en høy og myk euro/japsebil. Noen biler er bare ikke laget for å svinges med. Lenestol på hjul kaller man det.

 

"Skikkelig opphjuloppheng" er et must. Spørsmålet er om det sitter på bilen fra fabrikk eller om du må modde det selv. Bruttern har en orginal 242 med full fjøringsveg og relativt intakte foringer. Kan ikke sammenligne det med en ihjelkappet råne240 verken på asfaltbane eller isbane.

 

Angående senking; hvor mye skal du senke og hva fra hvilket ståsted? Du kan ha verdens beste dekk og understell, men det hjelper ikke om underlaget slår i stykker både bil og fører. Noensinne sett en WRC-bil med asfaltoppsett i Rally Norway? Tenkte meg det. :thanks

 

PS! Det kom vel ikke så mye nyttig ut av dette innlegget gjorde det vel? ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tolkning av "bedre": Først, du kan ikke sammenligne en "høy og myk" amerikaner (formoder jeg) med en høy og myk euro/japsebil. Noen biler er bare ikke laget for å svinges med. Lenestol på hjul kaller man det.

 

"Skikkelig opphjuloppheng" er et must. Spørsmålet er om det sitter på bilen fra fabrikk eller om du må modde det selv. Bruttern har en orginal 242 med full fjøringsveg og relativt intakte foringer. Kan ikke sammenligne det med en ihjelkappet råne240 verken på asfaltbane eller isbane.

 

Angående senking; hvor mye skal du senke og hva fra hvilket ståsted? Du kan ha verdens beste dekk og understell, men det hjelper ikke om underlaget slår i stykker både bil og fører. Noensinne sett en WRC-bil med asfaltoppsett i Rally Norway? Tenkte meg det. :thanks

 

PS! Det kom vel ikke så mye nyttig ut av dette innlegget gjorde det vel? ;)

 

Nei :P

 

Du ser ingen med asfaltoppsett nei, men du ser heller ingen med supermyke biler.... Med stiv bil på vinterføre, mener jeg fast. En bil som ikke gjør uforutsette sprell fordi den gynger og spretter rundt på veien.

 

Men dog, man kan nok lære en del med en høy, myk bil. Jeg testet en 940 turbo med originalt understell og åpen diff her om dagen, og kjørte den strengt tatt som min 242 med sperre og stuttere understell. Den var litt vanskeligere å kjøre pent, og du har mye mindre rom for korrigeringer på samme måte. Det skjer liksom ingenting før alt plutselig skjer på en gang, hvis du skjønner...

 

Artig vinterbil forøvrig, vi får se hva det blir på meg neste vinter, nå som min kjære røde er borte....

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er en høy og myk amerikaner jeg har ja, :P Dynge :P

Enig i at alt skjer på en gang. Når kontraen kommer så kommer den enda sterkere og ukontrollerbart... alt bare forsterkes, og krever enda mer av føreren.

Skody: tenkte ikke på rally :) Selvom parkeringa på ingjer'n har sine "up and downs" hehe :)

Fy faaaen, gleder meg til sesongen ass. Razer: kjører du på Rudskogen/drifting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er en høy og myk amerikaner jeg har ja, :P Dynge :P

Enig i at alt skjer på en gang. Når kontraen kommer så kommer den enda sterkere og ukontrollerbart... alt bare forsterkes, og krever enda mer av føreren.

Skody: tenkte ikke på rally :) Selvom parkeringa på ingjer'n har sine "up and downs" hehe :)

Fy faaaen, gleder meg til sesongen ass. Razer: kjører du på Rudskogen/drifting?

 

Blir full driftingsesong i år. Har faktisk aldri kjørt på Rudskogen selv, bare på Våler... Men jeg har kjørt gokart fra barnsben av, og to løp med formelbil i fjor, + masse vinterherjing i en Volvo Original Cup bil med sperre, så noe har jeg i det minste snappet opp...

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår