Gå til innhold

Problemer med dugg innvendig på rutene

Ranger emnet


spurv

Anbefalte innlegg

Ett tips er å vaske rutene med bensin. Bare husk å luft ut bilen etterpå:) Lærte dette av en "proff" engang. Han vasket ruter utvendig og innvendig og vindusviskere med bensin da dette vistnok fjernet vei støv og film fra rutene som foråsaket dogg og matte ruter.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ett er under batteriet, ta ut batteriet og braketten det står på.... det andre er under bremsekraftforsterkeren men det kommer du ikke til fra oversiden, løsne ekspansjonstanken og strekk armen inn under vannkassen så kjenner du en slags gummipropp, stikk fingeren oppi der mens du fyller vann i vannkassen.....

Og når det gjelder innv. i bilen så la den stå minst en uke uten gulvmatter og med kupevarmeren på!!!!!

Det ligger nemlig noen ledn. bunter i gulvet som ikke er glad i vann!!!!

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett er under batteriet, ta ut batteriet og braketten det står på.... det andre er under bremsekraftforsterkeren men det kommer du ikke til fra oversiden, løsne ekspansjonstanken og strekk armen inn under vannkassen så kjenner du en slags gummipropp, stikk fingeren oppi der mens du fyller vann i vannkassen.....

Og når det gjelder innv. i bilen så la den stå minst en uke uten gulvmatter og med kupevarmeren på!!!!!

Det ligger nemlig noen ledn. bunter i gulvet som ikke er glad i vann!!!!

 

Ligger disse på passasjersiden også? Det er nemlig bare der jeg har fått inn vann. Har funnet begge hullene ja, gikk veldig greit når jeg tok av batteriet :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en vannlekkasje på min Passat 2001 mod. Søkkvått bak passasjersetet. Tappet ut flere liter vann ved å fjerne en dreneringsplugg under bilen. Årsaken var pakningen under pollenfilteret. Den er av et slags skummgummimateriale og hadde vridd seg. Kombinasjonen av litt løv og barnåler i batterikassen og parkering på skeivt underlag ledet vannet ned gjennom kanalen til varmeapparatet og ut i fotbrønnen bak passasjersetet.

 

Jeg hadde bilen på verksted der de løftet opp mattene (ut med setet) og lot bilen tørke opp i 2 dager.

 

Bilen var over 3 år når dette skjedde, men jeg klagde til Møller & Co og fikk det dekket via ordningen med 5-års reklamasjonsrett.

 

Ved service skal batterikassen rengjøres for løv og smuss. Dette var ikke utført på min bil. Uansett er det smart å sjekke pakningen under pollenfilteret. Dersom filteret er tett, så kan du risikere at pakningen vrir seg ut av posisjon og du har oppskriften på en liten katastrofe. Dårlig patent iallefall! :shake

Det er bedre med bremsespor på veien enn i buksa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår