kaffi Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Hei sitter å ser på saab 9000 å der er mange uten turbo som er gode kandidater. Men hvordan er det å sette inn en turbo? Hva må gjøres i motor rommet og på papir for å få det lovlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Greieste er å få tak i en hel motor å putte inn. Du turbo konverterer bare ikke n 9000i motor ;) Og sist men ikke minst det enkleste iht godkjenning er å skaffe seg en som er byggd som turbo i utgangspunktet. 9000 er ikke så dyr og sjelden at du ikke skal klare det vist du har penger nok til å konvertere. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Lurer egentlig på om ikke bremsene på sugebilene er de samme som på turbobilene, de er værtfall ikke mindre... Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zerum Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Skivene er de samme og utifra delenr.er caliprene også like, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Det er det ja!? Hehe. Genialt :) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saabcab33 Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Har bygget om og godkjent min til turbo. På tidligere modeller (tror det er før -90) så skiller det på bremsene mellom i og turbo. Få tak i en bil fra -94 eller nyere, og motor fra samme periode. Da får du et bedre motorstyringssystem med store muligheter senere :spin Med tanke på godkjenning så trenger du kun Z-merkede dekk mener jeg hvis du har under 220 hk. Skal du ha samme effekt som Aero (225 hk), må du ha orginalt Saab sportchassi og du blir anbefalt 205/55-16, ZR dekk. Dette gjelder da hvis bilen har samme bremser som turbobilene ;) Lykke til :hellothere: Siter -89 Saab 900 Turbo cab. Airflow -94 Saab 9000 CD "AERO" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.