Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av familiebil!

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Faren min trenger en ny familiebil, da han og kona er lei av å kjøre rundt i enten campingbil eller Chevy-van...

Vi har sett rundt på nettet men blir lite inspirert da vi har sett oss lei på alt som finns... (Du vet hvordan det blir når man bare titter og titter)

Kanskje noen kan hjelpe oss med ny inspirasjon?

Her er en liste over hva "vi" trenger:

*Tenkte vi skulle legge oss i sjiktet 200-350000kr.

*Minimum 6 seter (ikke minibuss)

*4x4

*Automat

*Helst diesel

Er åpen for det meste, og som sagt, håper noen har noen gode forslag!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touran er en grei bil, nesten identisk med caddy som jeg har kjørt mye. Med 1,9TDI motoren får du en motor som ikke bruker en dritt drivstoff men samtidig litt kraft om det trenges. Den motoren trekker bedre enn man skulle tro. Og dem kommer jo i 4motion så da å finne en med automatgir er sikkert lett.

Mitt forslag oppsummert:

VW Touran 1,9TDI 4Motion Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touran 1,9TDI 4motion DSG ville sannsynligvis vært en av norges mest solgte biler...hvis den hadde eksistert.

Ut ifra det jeg kan se på VW.no leveres Touran kun med 2,0FSI/3,2FSI/2,0TDI i sammenheng med 4motion.

Automat (tiptronic/DSG) er etter det jeg kan se ikke tilgjengelig i kombinasjon med 4motion.

4motion på Touran må vel være en veldig fersk nyhet? Har ikke hørt om det før...

Billigste nye Touran med 4motion og disel koster 376 800 (2,0tdi conceptline). Det vil si 400-450 000 for en helt greit utstyrt en. litt over trådstarters budsjett med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider