Majty Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Heisann. Noen som har noen erfaringer\tips når det gjelder å kjøre bil i england(bortset fra at jeg skal kjøre på venstre side)? Tenkte jeg skulle leie bil der når jeg skal dit. Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Ingen problem. Det er så enkelt at du aner ikke ordet av det før du har funnet frem dit du skal!! :) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Ikke noe problem i følge foreldrene mine, når vi dro ned for å besøke familien i 2002, og bestemte oss for å ta en liten roadtrip. Når du først venner deg til det, så er alt supert. Gateveiene er ganske smale så her gjelder det å vær litt obs, mange aggresive kjørere der. Trafikk er noe av det verste jeg vet om når det gjelder England, hvertfall i London, er ikke en dag uten store køer. Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Hehe håper det stemmer. :) Skal ikke til London, tenkte på newcastle Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Hehe håper det stemmer. :)Skal ikke til London, tenkte på newcastle Newcastle ja, home of the Chavs. Hehe. Vel, kjørte jo fra Newcastle til London, og alt jeg kan si er at man for et typisk british farming culture inntrykk, masse fin natur å se på, var det jeg fikk inntrykk av. Du får kose deg på tur! :) Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Takk takk :) Gleder meg nå! Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Kan være greit å bruke leiebil ja. Er en del letter å kjøre bil der borte når du selv også sitter på feil side bare ta det rolig og drit i om folk tuter så går det nok bra. Sånn sett er det bedre med norsk bil. Da tar de vanligvis mye mer hensyn. Engelskmenn er stort sett mer høfflige enn det vi er, det gjelder også i trafikken Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Får håpe det. Men har muligens støtt på et problem. Jeg er 21 og aldersgrensa for bil leie (de jeg har sjekka) er 23. Noen som har noen gode forslag til hvordan man eventuelt kan gå rundt denne regelen. Blir dyrt å ta taxi hvis man skal litt rundt. Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Kan være greit å bruke leiebil ja. Er en del letter å kjøre bil der borte når du selv også sitter på feil side bare ta det rolig og drit i om folk tuter så går det nok bra. Sånn sett er det bedre med norsk bil. Da tar de vanligvis mye mer hensyn. Engelskmenn er stort sett mer høfflige enn det vi er, det gjelder også i trafikken Sant så sant, så for dem ser "N" merket så er dem høflige som bare det, og vinker ofte. :hellothere: Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfbil Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Spørs hvor mye du har tenkt å reise rundt. Taxi er ikke fryktelig dyrt der borte. Ellers går det busser overalt, som er ganske billig. Kjører du bil er det bare å ta det med ro. Det man egentlig bør tenke mest på er kryssing av veier, eller når du skal inn på en annen vei. Kjøringa ellers går faktisk som en lek - det faller seg ganske naturlig å gire med venstre hånd etter veldig kort tid. Alle andre spaker og brytere er som her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Heisann. Noen som har noen erfaringer\tips når det gjelder å kjøre bil i england(bortset fra at jeg skal kjøre på venstre side)? Tenkte jeg skulle leie bil der når jeg skal dit. Når du leier bil der, er det ikke noe problem, siden ratte da er på riktigside. Men kjører du ditt, med egenbil. Så blir det straks litt værre. vansklig å se osv, + det er lett å glemme seg, når en kjører bil med ratte på venstre side, og skal kjøre på venstre side... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Hvordan er det med vikeplikt og rundkjøringer? Vikeplikt til venstre og rundkjøring med klokka? Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg