Gå til innhold

Tuning av S4

Ranger emnet


oddev

Anbefalte innlegg

Du kan fint chippe den, bytte eksos, downpipe, konfilter og IC uten at det vil ryke. Hvilken S4 har du? 2.2 20vTurbo, 2.7Biturbo, 4.2V8?

 

 

For øyeblikket er jeg på leting etter en S4, tror jeg helst vil ha 2,2T ovenfor V8...

IKKE automatgir!, samt at den bør jo hvertfall ikke være så mye over 200000km, og det skal jaggu ikke være enkelt..

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kilometer stand på disse bilene er av liten betydning for teknisk stand. Er litt for lett å stille på kilomteren selv.

Ta heller en NAF test eller noe om du ikke er særlig bilkyndig selv..

 

Original motor (AAN) skal tåle oppimot 450, leser om flere som har bremset 420 så rundt 400 er du nok rimelig trygg. Må ha masse utapådeler som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei.. Men jeg er jo jævlig skeptisk sånn verdimessing på å kjøpe en bil som har gått 280.000, for når den har passert 300.000 har folk en stygg tendens til å vri seg vekk..!

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei.. Men jeg er jo jævlig skeptisk sånn verdimessing på å kjøpe en bil som har gått 280.000, for når den har passert 300.000 har folk en stygg tendens til å vri seg vekk..!

 

 

280k er nok litt drøyt ja..

De fleste ligger vel på 220k, det jeg mente var at om du fant en som bare hadde gått 180k så er ikke det nødvendigvis en fordel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280k er nok litt drøyt ja..

De fleste ligger vel på 220k, det jeg mente var at om du fant en som bare hadde gått 180k så er ikke det nødvendigvis en fordel

 

 

Ja, det høres mer riktig ut.. Du har ikke lyst til å hjelpe meg å lete da? Mest av alt ønsker jeg meg en 5 seter med manuell...2,2T

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres mer riktig ut.. Du har ikke lyst til å hjelpe meg å lete da? Mest av alt ønsker jeg meg en 5 seter med manuell...2,2T

 

Nja, har nettop vært igjennom 2 runder med kjøp av S4..

Mye dritt på markedet. Blir fort dyrt om disse er dårlig vedlikeholdt.

i 92" så var det en annen gass på klimaen enn det som er vanlig idag, ikke lett å få den fylt opp lenger om den fusker. Du kan se om det er nye eller gammel klima på klimaradiatoren. På den gamle så går klimaen ruglete på toppen, mens på den nye så er den het rett..

 

Her er bilde av ny klima, du ser den nederst på bildet.

http://pics.autodb.no/1210/1210868-bilde3-hpim0620.jpg

 

 

 

Om du tenker v8 vs 2.2 så er det masse ulemper med v8 motoren. De er vel som regel dårligere stand enn 2.2

Fordelen ved å kjøpe V8 er at du får bedre bremser, og slipper den stygge ufo inni hjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår