B230f Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 jeg lurer på hvor de selger sperrer til min 90 mod 240? helst ikke lammellsperre, vil ha noe som tåler litt juling. Noen som vet hvor de selger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 hva skal du med sperre?? diffbrems er vel bedre? søk etter dana truetrac, truetrac, elns.. fins sikkert 30+ tråder nå. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 hva skal du med sperre??diffbrems er vel bedre? :yodude: Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230f Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 ok,skal ha i en motor me litt hk så må ha noe som får i rundt begge bakhjula! Jeg vet ikke hva som egner seg og da må jeg spørre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Truetrac har vel vist seg gjennom hard utprøving av bla poffs å være en meget god diffsperre... (brems eller skjit samma hva folk kaller det). Jeg hadde gått for en sånn og kommer nok til å gjøre det utover også... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 sperre = begge hjulene går like fort rundt.. som vil si bilen spiser dekk, prøver å gå rett frem i sving, m.m. sperere kan være fint om du skal ha sladdevogn, offroadbil eller kanskje dragrace.. til veikjøring, er det derimot ikke idèellt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 R-Sport Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 har en original diffsperre til 89 mod 245 viss du er interessert.. Siter volvo bananbørse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 truetrac er hvertfall sjef å kjøre med/bruke! angrer ikke et sekund på at jeg innvesterte menee, i papirene som fulgte med, sto det jo for å sjekka at den virket, skulle du kjøre på en vei med ene hjulet på sand eller annet løst underlag, og andre på asfalt, så skulle du gi gass så den slapp på sand-hjulet, og da skulle hugge til sånn at bege går like fort rundt? vil ikke det si at det er"litt" sperre og? hva er forskjellen på ei sperre og sveisa diff da liksom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 http://bilforumet.net/search.php?searchid=1041553 Hadde vært på tide med en sticky om det med bakaksel og "FT/FK-feberen". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230f Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 truetrac er hvertfall sjef å kjøre med/bruke! angrer ikke et sekund på at jeg innvesterte menee, i papirene som fulgte med, sto det jo for å sjekka at den virket, skulle du kjøre på en vei med ene hjulet på sand eller annet løst underlag, og andre på asfalt, så skulle du gi gass så den slapp på sand-hjulet, og da skulle hugge til sånn at bege går like fort rundt? vil ikke det si at det er"litt" sperre og? hva er forskjellen på ei sperre og sveisa diff da liksom? Hvor var det du kjøpte sperra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Forskjellen er at hjulene kan ha forskjellig hastighet i sving. Med sveisa diff så er det samme hastighet på begge hjula om du svinger og, derfor bryter den og sliter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 mange som sier sperre, mener faktisk diffbrems.. er diffbrems som er optimaltb230f:) få tak i fra orginal volvo eller kjøp truetrac:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Truetac er vel billigere og bedre(?) enn volvo sin? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 noen finner jo hel bakaksling med diffbrems til 1000 å noen finner gratis.. og noen gir jo 5000.. såe.. bedre skal jeg ikke utale meg om:) har bare prøvd diffbrems og ser ut til å fungere veldig bra! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Hva er forskjellen på "Diffbrems" og "lamelldiff" ? Er det drev som står for "bremsinga" i en diffbrems ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg