kremt Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Jeg skjønner at det går litt mer bensin siden jeg har 4hjulstrekk. Men med tanke på at det er en 1.8 med 90hk, synes jeg det er mye. Så er bare interessert i å vite om det er noe man burde gjøre for å få ned forbruket litt. Husk at liten motor ikke er det samme som lavt forbruk. Stor motor som blir middels belastet vil ofte bruke mindre drivstoff enn en liten motor som er tungt belastet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 jeg bruker å tilvanlig 1L på mila, men i sommer på bilfere tok jeg på orginal filtere å det gikk ned på 0,6L på mila. det var selfølgelig mye lang kjøring, men jeg kjører ikke så gale tilvanlig heller. så jeg tror at når man setter på power filter bruker bilen mer bensin! jo mer luft som kommer inn i motoren jo mer bensin må til! vist jeg ikke tar feil. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Joa, sant nok det. Men med småkjøring/råning/cruising/rykk og napp (sett kryss på det du føler deg mest bekvem med), så bruker bilen betraktelig mer enn når det er snakk om langkjøring. Kan egentlig ikke sammenlignes, selv om du ikke kjører så galt til vanlig. At bilen går mye på tomgang, og at du tar i gang mye, suger relativt mye bensin. Så hvis det er snakk om 1l på småkjøring, så er det egentlig ikke så ille. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fremelly Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 støtter meg til forklaringen på at små motorer lett kan få høyt forbruk, kjører Golfen med 2,0 liter på 0,58-0,62 på langkjøring med åpent luftfilter. Firmabilen er 1,2 liter og den bruker aldri under 0,8 uansett! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VaileNt^ Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Enig med det Massern sier her, min GTI bruker ca 0.75 på langkjøring og fra 0.9-1,1 på småkjøring, sånn rykk og napp! Siter BMW M3 Turbo X - Nissan 200sx s14a Racing EditionX - BMW E30 325iX - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nmX - VW Golf II GTI 16v - TheoX - Aprilia Rs 125ccm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Credit Skrevet November 13, 2006 Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 min 1,4 bruker ca 0.6 på langkjøring, rundt 0.7-0,8 på blandet/by Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_jinta Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 jeg hadde samme problemet selv, så gikk jo min helt grusomt dårlig, hørtes ut som en snekke på tomgang, var en slange som det var sprekk i den var i fra innsuget og til bremsekraft forsterkeren men nå går den mye bedre, å mye billigere,var i hvertfall dette som var problemet i min sammenheng Siter -Tess Mitt Golf-prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92531 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 åpent filter på mono jetronic/ motronic kan gjøre at den bruker mer bensin pga denne motoren ikke bruker LMM sensor, men har bare en luft tempsensor sett inn orginal boks og filter igjen og se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Kan være fordi du med monojet og åpent filter bare suger inn varm luft. Tipper enten lambdasensor eller vanntempsensor Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg