245 gl Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ser bra ut det her..men den N'en var vel litt malplassert?:P Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ser bra ut det her..men den N'en var vel litt malplassert?:P Ja, den satt på da bilen ble kjøpt. Skal kjøpe nye skilt og da kan eg ta av N'en Siter 96 Volvo 855 2,5 10V Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla) Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350 Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 E sikkert kjempe dyrt i norge for ett nytt ett ! .... må vel ta meg tia og høre litt rundt om diverse deler ;)skal du ha nye lykter på bilen din ? har montert de på min , venter bare på ett rett tidspunkt så blir det montert øyelokk på også ! ;) Nye lykter trur eg ikkje er aktuelt. De der diodelysa gir visst så dårlig lys har eg hørt. Og det er lite nok lys på bilen fra før synst eg. Øyelokk har eg egentlig ikkje sansen for. Synst ikkje det passer på en Volvo stasjonsvogn, men men. Smaken er som baken.... Siter 96 Volvo 855 2,5 10V Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla) Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350 Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragg88 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Thamule, hvor har du hørt at diodelysene gir dårlige lys?? noe link kansje?? Noen andre som har diodelyktene?? Har planer om å kjøpe diodene snart, kansje Siter volvo 850 2.5 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Da Nordic85x70club hadde en oppegående side og forum, så var det flere der som mente at lyset ble dårligere når de bytta til Diodelysa. Men siden den siden er nede nå, så har eg ingen link... Men det blir jo utrulig fett utseende da! Siter 96 Volvo 855 2,5 10V Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla) Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350 Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragg88 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 men om jeg kjøper diodene + 2 stk 1000-metere så burde det vel bli bra?? EDIT; kansje du finner linken her? http://forum.nordic85x70club.nu/ Siter volvo 850 2.5 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffekake Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 jeg har diode lysene .... har kun hørt at med de lyktene med mørk bakgrunn så blir det dårlig lys... har de med crom eller reflektor i hele.... syntes det e like bra lys som orginalt verken dårligere eller bedre, ser bedre ut doh ! ;) har og vurdert 1000 metringer , men hadde tenk på 3 da.... mulig å lakke lyktene i samme farge som bilen !... da tenker jeg på dekslet bak reflektoren ! Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146099 Volvo 855 2,5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 jeg har diode lysene .... har kun hørt at med de lyktene med mørk bakgrunn så blir det dårlig lys... har de med crom eller reflektor i hele.... syntes det e like bra lys som orginalt verken dårligere eller bedre, ser bedre ut doh ! ;) har og vurdert 1000 metringer , men hadde tenk på 3 da.... mulig å lakke lyktene i samme farge som bilen !... da tenker jeg på dekslet bak reflektoren ! Er berre lov med 2 1000 metere, ikkje 3;) Siter 96 Volvo 855 2,5 10V Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla) Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350 Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragg88 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Men har sett mange varebiler med 3x1000-metere?? Og en del caraveller med 4x1000-metere hmmm, andre regler for større biler eller?? Siter volvo 850 2.5 93' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Lastebiler kan ha ivertfall ha 4, er ikkje helt sikker på kor grensa går, men vanlig personbil kan kun ha 2 ivertfall. Min plan er å montere 1000-metere bak grillen. Synst ikkje ekstralykter blir noke fint på 850... Siter 96 Volvo 855 2,5 10V Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla) Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350 Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Thamule, hvor har du hørt at diodelysene gir dårlige lys?? noe link kansje?? Noen andre som har diodelyktene?? Har planer om å kjøpe diodene snart, kansje Kjøpte diodelysene, og syns fjernlysene ble merkbart dårligere. Nesten sånn at jeg vurderer å montere 1000metre. Men syns ikke det er så pent på 850 som folk her sier...og innforbi grillen er det vel alt ganske fult med radiator, intercooler, kondensator og 2 stykk horn :P Forøvrig max. 2 ekstralys på biler, 4 på lastebiler (men bare to kan brukes om ganga) Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det er ingen begrensning i antall ekstralys på hverken biler eller lastebiler.. Kun begrensning til max. samlet lysstyrke på alle lyktene som brukes samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Det er ingen begrensning i antall ekstralys på hverken biler eller lastebiler.. Kun begrensning til max. samlet lysstyrke på alle lyktene som brukes samtidig. Er dette noe du vet, eller har hørt? Det jeg har funnet ut utifra kjøretøyforskriften er: Bil skal ha enten to eller fire lykter som gir hvitt eller gult fjernlys. Dette gjelder biler som ikke er omfattet av §28-1. For de som er omfattet av §28-1 gjelder følgende: For fjernlys gjelder bestemmelsene i § 28-1 nr. 2 og 3 med følgende tillegg: Antall: Inntil 4 ekstra, dvs. 6 totalt for N3 kjøretøy. Krav til lysstyrke: Den største lysstyrken for samtlige lykter for fjernlys som kan lyse samtidig (tillatt med vendebryter), må ikke overstige 480 lux. Øvrige krav: Som bestemt i direktiv/standarder angitt i § 28-1 nr. 2 og 3. Sånn som jeg har tolket det, gjelder dette alle biler registrert etter 1999. Så da hadde vi jo begge litt rett :D Men om det er noen som kan disse reglene, eller bryr seg, er nok tvilsomt. Så lenge du ikke blender folk er det vel OK. Kjøretøyforskriften Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffekake Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Er berre lov med 2 1000 metere, ikkje 3;) man kan jo ha 3 førdet om det ikke er lov ;) 2 eller fire i følge nån paragrafer over her :P Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146099 Volvo 855 2,5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Nja, nå ble jeg usikker her. Har hørt at det kun var krav til å holde seg under max antall lux, men dette hørte jeg da på et annet forum for biler som var ute av produksjon før 1999. Stemmer sikkert det som er sitert fra Lovdata. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg