Gå til innhold

...Thamule's Volvo 855...

Ranger emnet


thamule

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E sikkert kjempe dyrt i norge for ett nytt ett ! .... må vel ta meg tia og høre litt rundt om diverse deler ;)

skal du ha nye lykter på bilen din ?

har montert de på min , venter bare på ett rett tidspunkt så blir det montert øyelokk på også ! ;)

Nye lykter trur eg ikkje er aktuelt. De der diodelysa gir visst så dårlig lys har eg hørt. Og det er lite nok lys på bilen fra før synst eg.

 

Øyelokk har eg egentlig ikkje sansen for. Synst ikkje det passer på en Volvo stasjonsvogn, men men. Smaken er som baken....

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Nordic85x70club hadde en oppegående side og forum, så var det flere der som mente at lyset ble dårligere når de bytta til Diodelysa. Men siden den siden er nede nå, så har eg ingen link...

 

Men det blir jo utrulig fett utseende da!

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har diode lysene .... har kun hørt at med de lyktene med mørk bakgrunn så blir det dårlig lys... har de med crom eller reflektor i hele.... syntes det e like bra lys som orginalt verken dårligere eller bedre, ser bedre ut doh ! ;)

 

har og vurdert 1000 metringer , men hadde tenk på 3 da.... mulig å lakke lyktene i samme farge som bilen !... da tenker jeg på dekslet bak reflektoren !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har diode lysene .... har kun hørt at med de lyktene med mørk bakgrunn så blir det dårlig lys... har de med crom eller reflektor i hele.... syntes det e like bra lys som orginalt verken dårligere eller bedre, ser bedre ut doh ! ;)

 

har og vurdert 1000 metringer , men hadde tenk på 3 da.... mulig å lakke lyktene i samme farge som bilen !... da tenker jeg på dekslet bak reflektoren !

Er berre lov med 2 1000 metere, ikkje 3;)

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastebiler kan ha ivertfall ha 4, er ikkje helt sikker på kor grensa går, men vanlig personbil kan kun ha 2 ivertfall.

 

Min plan er å montere 1000-metere bak grillen. Synst ikkje ekstralykter blir noke fint på 850...

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thamule, hvor har du hørt at diodelysene gir dårlige lys?? noe link kansje??

Noen andre som har diodelyktene??

 

Har planer om å kjøpe diodene snart, kansje

 

Kjøpte diodelysene, og syns fjernlysene ble merkbart dårligere. Nesten sånn at jeg vurderer å montere 1000metre.

 

Men syns ikke det er så pent på 850 som folk her sier...og innforbi grillen er det vel alt ganske fult med radiator, intercooler, kondensator og 2 stykk horn :P

 

 

Forøvrig max. 2 ekstralys på biler, 4 på lastebiler (men bare to kan brukes om ganga)

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen begrensning i antall ekstralys på hverken biler eller lastebiler.. Kun begrensning til max. samlet lysstyrke på alle lyktene som brukes samtidig.

 

Er dette noe du vet, eller har hørt?

 

Det jeg har funnet ut utifra kjøretøyforskriften er:

 

Bil skal ha enten to eller fire lykter som gir hvitt eller gult fjernlys.

 

Dette gjelder biler som ikke er omfattet av §28-1. For de som er omfattet av §28-1 gjelder følgende:

 

For fjernlys gjelder bestemmelsene i § 28-1 nr. 2 og 3 med følgende tillegg:

Antall: Inntil 4 ekstra, dvs. 6 totalt for N3 kjøretøy.

Krav til lysstyrke: Den største lysstyrken for samtlige lykter for fjernlys som kan lyse samtidig (tillatt med vendebryter), må ikke overstige 480 lux.

Øvrige krav: Som bestemt i direktiv/standarder angitt i § 28-1 nr. 2 og 3.

 

Sånn som jeg har tolket det, gjelder dette alle biler registrert etter 1999. Så da hadde vi jo begge litt rett :D

 

Men om det er noen som kan disse reglene, eller bryr seg, er nok tvilsomt. Så lenge du ikke blender folk er det vel OK.

 

Kjøretøyforskriften

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår