optima Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Hei Har en 97 2,0DI 82hk som går tålig greit, men når jeg kjører den litt hardt, så drar den ujevnt. Dette kan skje ved 2500 omdr og oppover ved fullt gasspådrag. Løfter jeg gassen noe så går den jevnt... Mistenker luftmengdemåleren, men er ikke sikker... Håper bare det ikke er noe dyrt turbo greie. Har noen vært borti noe lignende og vet svaret, eller har andre tips?? Alt mottas med takk. Optima. Siter 2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance 1997 Vectra B stv 2,0 DI http://www.opelregisteret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Kan og minne om slitt bensinpumpe, men tør ikkje å påstå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Joki Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Har en 97 2,0DI 82hk :win Tipper det e dieselpumpa.... Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optima Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Hei, og takk for svar. Håper på flere. Ikke for å henge ut noen, men hadde jeg funnet ei bensinpumpe på en dieselbil........ Tror ikke det er pumpa, for den er jo bytta til ny for bare noen få år siden. Har kvittering på at den ble innslept, gjennomgått og bytta pumpe...NOK 25000,-. Så det er ikke det første jeg ville tenkt på, men man skal jo aldri si aldri da. Optima Siter 2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance 1997 Vectra B stv 2,0 DI http://www.opelregisteret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Sorry, missoppfatning. Klarte ikkje å skjønne at ein 97' 2 liter diesel har kun 82 hk og trudde det var skrivefeil og 182 hk 2liter turbo bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Har du sjekket diesel filteret? vist det er grøt i filteret så vil jeg tro du kanskje har fått diesel dyr på tanken.. drar bilen dårlig også? kanskje dårligere å dårligere`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optima Skrevet Oktober 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Har du sjekket diesel filteret?vist det er grøt i filteret så vil jeg tro du kanskje har fått diesel dyr på tanken.. drar bilen dårlig også? kanskje dårligere å dårligere`? Har bytta dieselfilteret, var litt grums og skitt, ble bedre men ble ikke kvitt problemet egentlig. Ser det lekker litt luft ut fra turboen og inn på innsuget, skal prøve å skaffe ei større og bedre slangeklemme. Noen som har andre forslag? Optima Siter 2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance 1997 Vectra B stv 2,0 DI http://www.opelregisteret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Loco Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Jeg har tro på at det er drivstoff-pumpa ja. Har hatt samme problem med min gamle golf, og det var bensinpumpa. Den dro ujevnt, og noen ganger, etter litt frisk kjøring var det som om jeg kjørte med kenguru-bensin. Siter *-87 Golf Deuce. "Syvsoveren" Overraskende kvikk 1,8 K-Jet JKM Golf-crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Har bytta dieselfilteret, var litt grums og skitt, ble bedre men ble ikke kvitt problemet egentlig. Ser det lekker litt luft ut fra turboen og inn på innsuget, skal prøve å skaffe ei større og bedre slangeklemme. Noen som har andre forslag? Optima Vist det er diesel dyr så er sikkert filteret ditt grumsete igjen.. En må da bruke et middel for å få vekk dette på tank og i systemet.. Ville ha sjekket en gang til for sikkerhetes skyld.. Kunne kanskje ha sjekket om det lekker falsk luft, dette kan gjøres med startgass og spraye rundt og se om du finner noe som lekker, en slange, pakkning osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg